Media Profiles

TV Radio Print media Online media
Television

Rustavi 2

Rustavi 2 broadcasting company was founded in the city of Rustavi in 1994 and it has gradually turned into national television. It owns a B9 license.During the 2003 Rose Revolution, the TV channel became a key platform of alternative opinion for political opposition; however, its editorial policy ha...

See more

TV Imedi

Imedi TV was founded on December 24, 2011 and it began broadcasting on March 15, 2003. The TV channel broadcasts countrywide and along with a general broadcasting license (№B16), it also owns a satellite license.The channel was founded by late tycoon Badri Patarkatsishvili, who held executive positi...

See more

Maestro

Maestro TV was created on the basis of Studio Maestro in 1995. Initially, both the studio and the channel produced only entertainment programs, which were aired by Channel 1 and Channel 2 of public television and later by Pirveli Stereo and Evrika TV channels. In 2008, Maestro’s broadcasting l...

See more

Channel 1 - Public Broadcaster

Channel 1 of the public television was founded in 1956 and then transformed as Channel 1 of Georgian Public Broadcaster pursuant to the Law of Georgia on Broadcasting adopted in 2004.According to Article 15 of the Law on Broadcasting, for the purpose of providing the public with diverse programs tha...

See more

Channel 2 - Public Broadcaster

Channel 2 of the Georgian Public Broadcaster was created on the basis of Channel 2 of the public television, which launched broadcasting in 1991.Channel 2 is an analog to C-Span (Cable-Satellite Public Affairs Network), which provides live coverage of the Parliament’s plenary sessions, committ...

See more

Ajara TV

The Adjarian Public Broadcaster was created as a result of amendments made to the Law on Broadcasting on December 25, 2013 and on the basis of the Adjarian Television and Radio Company founded in 1987.The governing bodies of the TV compare are the Advisory Board and the Director General.The Advisory...

See more

Kavkasia

Kavkasia TV was founded in 1994. Initially, the channel had a broadcast license covering only Tbilisi and nearby areas. But as a result of the digital switchover, the TV channel expanded its broadcast range and starting from February 1, 2016, along with the Tbilisi multiplex, it also carries out bro...

See more

GDS TV

GDS TV was founded in June 2012. Initially, it was named VTV and the channel was wholly owned by Vladimer Shengelia, technical director of Channel 9 TV. A month later the channel simultaneously changed its name and owner. Bera Ivanishvili, ex-Prime Minister Bidzina Ivanishvili’s son, became 10...

See more

TV Company "Tabula "

Tabula TV began broadcasting in January 2013 after it purchased television frequency in 2012 and obtained a private broadcasting license. The TV channel was founded in 2010 by Civil Development Fund, as noted on the organization’s website, with financial support of rightist businessmen with li...

See more

Obieqtivi

Media Union Obieqtivi was founded in August 2010. Secretary General of Alliance of Patriots of Georgia (APG), Irma Inashvili was co-founder of the TV channel. Since 2014 she has not been involved in the channel’s management.According to the channel’s license documents, on July 11, 2013, ...

See more

Palitra News

Palitra News, a part of Palitra Media Holding, obtained B135 license following its authorization and started broadcasting on November 30, 2015.Palitra News is an information channel wholly owned by Kviris Palitra. The latter was founded by Irakli Tevdorashvili (75%) and Zaza Buadze (25%).Palitra Med...

See more

TV Pirveli

Sports channel TVS opened its 2015 autumn season with a new name Pirveli TV and offered public-political programs to its audience. The channel changed its status and moved from specialized broadcasting to general broadcasting. Sports still remains the channel’s priority, but some journali...

See more

Iberia TV

Iberia TV was founded in 1996 and initially it was owned by private persons, as well as JSC Georgian Post Bank. Later, Omega Motors Ltd became one of the owners of the TV channel. Since 2013 the television has been wholly owned by Benmontia Ltd.   In 2004, the prosecutor’s office lau...

See more

Ertsulovneba

Ertsulovneba TV was founded in 2008 and initially it was wholly owned by Irakli Shiolashvili until 2010, when the TV channel’s ownership was transferred to the Georgian Patriarchate. From 2008 to 2013 Ertsulovneba used to broadcast by renting a frequency from Evrika TV. After suspending E...

See more

Dro

Dro TV, which is registered under the name of Quality Channel, was founded in 2013. Presently, the TV channel is owned by Elene Melkadze (5%), Giorgi Asatiani (36%), Kartlos Asatiani (14%), Edisher Giorgobiani (6%), Marina Meparishvili (4%) and Malkhaz Gulashvili (35%). The latter, who is one of the...

See more

TV company "Kvemo Kartli"

Kvemo Kartli TV was founded in 1998. The TV channel owns three frequencies and covers the entire region: Rustavi, Marneuli and Bolnisi. The TV channel is owned by JSC Kvemo Kartli TV and Radio Company; the latter has the following shareholders: Roland Mgaloblishvili (85%) and Merab Tkeshelashvi...

See more

Channel 9

Channel 9 TV with a legal name Empire Ltd was founded in 1998. The channel has a private/general broadcasting license (B33); it is based in Akhaltsikhe and covers the municipalities of Akhaltsikhe, Adigeni and Aspindza.Presently, the owners of Channel 9 TV in Akhaltsikhe are: Nugzar Kachkachishvili ...

See more

TV channel ''Tanamgzavri''

Tanamgzavri TV was founded in 1991. The TV channel broadcasts in the Telavi Municipality and its vicinity. Tanamgzavri TV owns private/general broadcasting license (B25).The TV channel is owned by Maria Grishikashvili (40%), Davit Mania (40%) and Enri Kobakhidze (20%). The TV channel changed hands i...

See more

TV channel 25

TV Channel 25 was founded in Batumi in June 1993 and it provides information to the Adjarian population. The TV channel owns private/general broadcasting license and it covers Batumi, Kobuleti, Khelvachauri, a part of Ozurgeti district and the coastal line from Sarpi to Poti.  Presently, t...

See more

Tele-Radio Press Company "Zari"

TV Radio Press Company “Zari” was founded in 1989 and it broadcasts in Samtredia and partially in some other cities. The channel owns private/general broadcasting license B43 (broadcasting channel: VHF 4) and it covers Samtredia, partially Kutaisi, Tskaltubo, Khoni, Senaki, Abasha, Vani ...

See more

TV Companiy "Dia"

The TV Company Dia broadcasts in Khashuri and its vicinity; it owns private/general broadcasting license (B31).Until December 2004, the channel was owned by Davit Lomidze (58.5%) and Archil Nozadze (41.5%). From November 2011 the shares were redistributed between Davit Lomidze (58.5%) and Guram Gogo...

See more

TV Radio Company "Trialeti"

The TV and Radio Company “Trialeti” was founded in Gori in 1990. The channel owns private/general broadcasting license (B56) and it broadcasts in the Shida Kartli region. The channel also covers the conflict zone – Akhalgori, Tskhinvali and its adjacent area. In 2013 Trialeti TV op...

See more

Metskhre Talga

სამაუწყებლო კომპანია ”მეცხრე ტალღა” 2000 წელს ფოთში დაფუძნდა. არხი კერძო/საერთო ტეემაუწყებლობის ლიცენზიით (B27) სარგებლობს და ფოთსა და მიმდებარე ტერიტორიებს - სენაკი, ჩხოროწყუ, გალი, ზუგდიდი, ლანჩხუთი - ფარავს.„მეცხრე ტალღა“ ადგილობრივი რადიოსადგურის - რადიო „ჰარმონიის&...

See more

Broadcasting Company "Guria"

სამაუწყებლო კომპანია “გურია” 1991 წელს ოზურგეთში დაფუძნდა. არხი კერძო საერთო ტელემაუწყებლობის ლიცენზიას (B22) ფლობს და გურიის რეგიონში მაუწყებლობს.ტელეკომპანია „გურია“ „მზერა-TV“-ისა (51%) და ხათუნა სიორიძეს (49%) ეკუთვნის. „მზერა TV“-ის აქციათა მფლობე...

See more
Radio

Radio "Utsnobi"

Radio Utsnobi LLC was first registered under the name of Georgian Cultural Wave on 17 February 2004.Radio Utsnobi is the holder of B70 licence permitting a general broadcasting in Tbilisi on FM 98,1.The founders of the radio were Giorgi Asanishvili (33 percent), Vasil Janikashvili (33 percent), Gior...

See more

"Pirveli Radio"

Pirveli Radio is a private company which, since 30 December 2011, is owned by Vasil Kobaidze who simultaneously holds 65% of shares in Pirveli Stereo. 14 days before (December 16, 2011) the owner of Pirveli Radio was Chemexim International Ltd, the company registered in Marshall Islands, simult...

See more
Online media

Allmedia.ge

Information agency Allmedia.ge was registered in Public Register in May 14, 2013. Holder of the 100 % share of the company is its director Giorgi Kartvelishvili. Agency has been publishing materials on the web-site since May, 2014.On the parliamentary elections 2016, the agency has registered 3 405 ...

See more

Interpressnews

Interpressnews (ipn.ge) was founded in 2002 and it is one of the largest news agencies in Georgia.The news agency, which is part of Media Palitra Holding, has changed hands several times. As of February 2015, shareholders of News Ltd are: Zaza Buadze – 12%; Irakli Tevdorashvili – 46%; Gi...

See more

PIA

The news agency Pirweli (PIA) was established in November 2006. It is associated with the name of the current Member of Parliament from the Georgian Dream, Ani Mirotadze. In 2010, 100 percent of the shares in the news agency was owned by Levan Mirotadze; in 2013, the agency was registered in the nam...

See more

Netgazeti

Online edition Netgazeti.ge  was established by the newspaper “Batumelebi” in 2010. Founders of “Batumelebi” are private persons: Davit Gurgenidze(25%), Mzia Amaghlobeli(25%), Murad Amaghlobeli(25%) and Leila Turadze (25%). The online edition implements various projects ...

See more

Reportiori

Reportiori.ge belongs to Reportiori LLC which is owned by Nugzar Popkhadze (50%) and Giorgi Mamatsashvili (50%).In the Soviet period, Nugzar Popkhadze, at various times, worked as the secretary of central committee of the communist party, the director of state TV and Radio Corporation and later, the...

See more

Marshalpress

A web portal Marshalpress appeared in media space on February 18, 2015.    Marshalpress.ge is issued by Marshalpress Ltd, which, as of 6 May 2015, was wholly owned by Otar Stepanishvili, former journalist from Info 9. As a result of changes carried out on November 24, 2015, the s...

See more

Sakinformi

The owner of 100 percent of shares in the news agency Sakinfomi LLC is the editor-in-chief of the edition Arno Khidirbegishvili. During the Soviet period, Sakinformi was a state owned agency; then, in the first years of independence of Georgia, it was subordinated to the Administration of President ...

See more

Geworld

The founder of the newspaper Georgia and World and its online-edition www.geworld.ge is LTD Historical Heritage, that belongs to Taras Gagnidze. Historical Heritage was registered in the public register on January 28, 2009. The newspaper Georgia and World has been published since then.According to D...

See more

"Sputnik-Georgia"

Sputnik-Georgia LLC was officially registered in the Public Registry of Georgia on 23 January 2015. However, this main media platform of Russian propaganda in Georgia, as well as in other countries, was first presented by the news agency Russia Segodnia on 10 November 2014.Sputnik is a multimedia in...

See more

Patrioti TV

Patrioti TV is an internet platform of the Eurasian Choice and the society Erekle II, which broadcasts via its own YouTube channel and the Facebook page since 2015. These organizations support Georgia’s integration into Russia and pursue an openly pro-Russian policy.The host of Patrioti TV pro...

See more

Tbilisi 24

About “Tbilisi 24”: News agency Ltd “Tbilisi 24” was recorded in the Public Registry on 26th March 2015. Its owners are GochaNachkebia (50%) and Maia Shaishmelashvili (50%). Nachkebia, who is also the director of “Tbilisi 24”, is additionally associated with one o...

See more

Info 9

The news agency Info 9 was registered in the Public Registry of Georgia on 1 May 2012, under the name of “Channel 9 Info LLC”. The owner of 100 percent of shares in Channel 9 Info LLC was Channel 9 LLC. The director of the latter was Kakha Bekauri (currently, a member of the Georgian Nat...

See more