
23

3

2012 წლის საპარლამენტო არჩევნების შემდეგ საქართველოს დემოკრატიული განვითარების 

თვალსაზრისით მნიშვნელოვან ინდიკატორს წარმოადგენდა, თუ როგორ აისახებოდა ხელისუფ-

ლების ცვლილება მედია გარემოზე. მნიშვნელოვანია იმის აღნიშვნა, რომ არჩევნების შემდეგ ტე-

ლეკომპანია „იმედი“ და „იბერია“ თავიანთ ყოფილ მესაკუთრეებს დაუბრუნდა, ამასთანავე ბაზრი-

დან არ გამქრალა არცერთი დამკვიდრებული მედია საშუალება, გარდა მე-9 არხისა, რომელიც იმ 

დროისათვის მოქმედი პრემიერ-მინისტრის ბიძინა ივანიშვილის ოჯახის საკუთრებას წარმოადგენ-

და და მფლობელის სურვილითვე არჩევნების დასრულებიდან 8 თევში დაიხურა. 

თუმცა, 2016 წლის საპარლამენტო არჩევნების მოახლოებასთან ერთად საკუთრებითმა დავებმა იჩინა 

თავი, რამაც შექმნა შთაბეჭდილება, რომ  განვითარებული მოვლენები წინასაარჩევნოდ მედია ბაზ-

რის გადანაწილების მცდელობას უკავშირდება. 2015 წელს საკუთრებასთან დაკავშირებულმა პრობ-

ლემებმა ორ ტელეკომპანიასთან – რუსთავი 2-თან და მაესტროსთან მიმართებაში იჩინა თავი. 

	 3.1.		რუსთავი	2-ის	საქმე

განსაკუთრებული დაკვირვების საგანს 2015 წელს ტელეკომპანია რუსთავი 2 წარმოადგენდა, რომე-

ლიც 2012 წლის საპარლამენტო არჩევნებამდე სახელისუფლებო სარედაქციო პოლიტიკას ატარებ-

და, ხოლო არჩევნების შემდეგ ხელისუფლების მიმართ კრიტიკულად განწყობილ მედია საშუალე-

ბად ჩამოყალიბდა, რისი დეკლარირებაც რუსთავი 2-ის მენეჯმენტმა არაერთხელ თავად მოახდინა.

ხელისუფლების მაღალი თანამდებობის პირები მუდმივად გამოხატავდნენ უკმაყოფილებას არხის 

სარედაქციო პოლიტიკის გამო და მას წინა ხელისუფლების და ახლა უკვე ოპოზიციური პარტიის 

- ნაციონალური მოძრაობის მიმართ მიკერძოებულობაში ადანაშაულებდნენ. ტელეკომპანიის სა-

კუთრების საკითხი კი მუდმივად წარმოადგენდა მათი მხრიდან მითითების საგანს. 

რუსთავი 2-ის მიმართ საჯარო კრიტიკის მხრივ განსაკუთრებით გამოირჩეოდა ყოფილი პრემიერ-

მინისტრი ბიძინა ივანიშვილი, რომლის არაფორმალურ მმართველობაზე არაერთი ადგილობრივი 

თუ საერთაშორისო დამკვირვებელი მიუთითებს. ივანიშვილმა არაერთხელ გამოთქვა იმედი, რომ 

თამაშის წესები მედია ბაზარზე შეიცვლებოდა. 2015 წელს კი მისი შვილის, ბერა ივანიშვილის საკუთ-

რებაში არსებული სატელევიზიო არხის GDS-ის ეთერში ახალ ანალიტიკური გადაცემა 20/30-ის და-

ანონსებისას, რომელსაც საწყისს ეტაპზე თავად უძღვებოდა, ივანიშვილმა ტელეპროექტის მიზნად 

მედია საკუთრება



24

მოსახლებისთვის „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობისა” და რუსთავი 2-ის პროპაგანდის განეიტ-

რალება დაასახელა.

ბიძინა ივანიშვილი: „რუსთავი 2“  და ნაციონალური მოძრაობის პროპაგანდისტული სიცრუის 

მანქანა საუბედუროდ დომინირებს მედია სივრცეში, სხვა  მედია საშუალებებიც მას მხარს 

უბამენ და მოსახლოებას ძალიან უჭირს რეალობის გაგება, ჩემი აზრით, კვირის პროექტს, მათ 

შორის და „20/30“-ის ყოველდღიურ გადაცემებს, შეუძლია მაქსიმალურად დაბალანსებული 

ინფორმაცია და სწორი აქცენტები მიაწოდონ მოსახლოებას… მოსახლოებას  უნდა ჰქონდეს 

იმის გაგება, რომ კარგად გაერკვეს მომავალ არჩევნებში, ვის შეიძლება მან მხარი დაუჭი-

როს,  მედია ანალიზს ამაში აქვს უდიდესი როლი, ეს პროექტიც [გადაცემა „20/30“] სწორედ 

ამ მიზანს ემსახურება, რომ მოსახლეობას კვალიფიციური ანალიზი მივაწოდოთ, რომ კარგი 

არჩევანი გააკეთონ არჩევნების დროს“1. 

ენერგეტიკის მინისტრმა და ვიცე-პრემიერმა კახი კალაძემ ტელეკომპანია „იმედის“ ეთერში გამოთ-

ქვა იმედი, რომ რუსთავი 2 მის რეალურ მფლობელს დაუბრუნდებოდა, ხოლო 2014 წლის 11 მაისს 

მოსახლეობას რუსთავი 2-ის „დასრულების“ პირობა მისცა: 

კახი კალაძე: „ძალიან ცუდია, რომ „რუსთავი 2“ ისევ აგრძელებს იმ 9 წლიან სამარცხვინო მოღ-

ვაწეობას, სიბინძურის პროპაგანდას. ეს ერთხელ და სამუდამოდ უნდა დასრულდეს ქვეყანაში 

და ჩვენი ქვეყნის მოსახლეობას პირობას ვაძლევთ, რომ ეს აუცილებლად დასრულდება2“. 

ხელისუფლების მხრიდან რუსთავი 2-ის წინააღმდეგ საჯაროდ გაკეთებული  არაერთი განცხადე-

ბის ფონზე, მუდმივად არსებობდა ტელეკომპანიის წინააღმდეგ გარკვეული ნაბიჯების გადადგმის 

მოლოდინი. 2013 წლის ბოლოს რეიტინგების გამზომავი კომპანია TVMR საქართველოში შემოსავ-

ლების სამსახურის შესვლა და 2015 წელს მაუწყებლობის შესახებ კანონში რეკლამის შესახებ ახალი 

რეგულაციების დაჩქარებული წესით მიღება რუსთავი 2-ის მენეჯმენტმა ტელეკომპანიის წინააღ-

მდეგ მიმართულ ქმედებად და ბაზრის გადანაწილების მცდელობად შეაფასა3. სამართლებრივი 

პროცესის ინიცირება კი, რაც საკუთრებით დავას უკავშირდებოდა, ტელეკომპანიის წინააღმდეგ 

2015 წლის აგვისტოში, საპარლამენტო არჩევნებამდე 1 წლით ადრე მოხდა. 

 რუსთავი 2-ის მესაკუთრეები

2015 წლის 4 აგვისტოს რუსთავი 2-ის წინააღმდეგ თბილისის საქალაქო სასამართლოში საკუთრე-

ბასთან დაკავშირებული სარჩელის ინიცირება ქიბარ ხალვაშმა და მისმა კომპანია შპს „პანორამამ“ 

მოახდინეს. მოსარჩლეები რუსთავი 2-ის წილების მესაკუთრედ აღიარებას ითხოვდნენ. 

ქიბარ ხალვაში ტელეკომპანიას 2004-2006 წლებში ფლობდა. საერთაშორისო გამჭვირვალობა – 

საქართველოს ანგარიშის4 მიხედვით, 2004 წლის 16 ივნისს პაატა კარსანიძემ „რუსთავი 2“-ის 60%  

1 Media.ge, 16 მარტი, 2015. http://www.media.ge/ge/portal/news/303517/
2 http://rustavi2.com/ka/news/23857
3 Media.ge, 19 მარტი. http://www.media.ge/ge/portal/news/302383/
4 „გამარჯვებული ხალხის ტელევიზია“ – „რუსთავი 2“-ის ისტორია, 2 აგვისტომ 2013. საერთაშორისო გამჭვირვალობა – საქართ-

ველო. http://www.transparency.ge/blog/gamarjvebuli-khalkhis-televizia-rustavi-2-istoria



25

ჯარჯი აქიმიძისგან და დავით დვალისგან (30-30%) შეიძინა და იმავე დღეს ქიბარ ხალვაშს მიჰყიდა. 

ხალვაშის კომპანია შპს „პანორამამ“ ნიკა ტაბატაძის 10% და ეროსი კიწმარიშვილის 30%-იც შეის-

ყიდა. 

იმ პერიოდში ქიბარ ხალვაში თავდაცვის მინისტრ ირაკლი ოქრუაშვილთან დაახლოებული პირი 

იყო. 2005 წელს ქიბარ ხალვაშის კომპანიისგან რუსთავი 2-ის წილის 22% „საქცემენტმა“ შეიძინა, 

რომლის 100%-იანი წილის მფლობელი ნაციონალური მოძრაობის წევრის დავით ბეჟუაშვილის და 

2004-2008 წლებში საგარეო საქმეთა მინისტრის გელა ბეჟუაშვილის მამა რობერტ ბეჟუაშვილი იყო. 

2006 წელს კი მას შემდეგ, რაც ირაკლი ოქრუაშვილმა ეკონომიკის მინისტრის პოსტი დატოვა, რუს-

თავი 2-ის 78%-იანი წილი შპს „პანორამასგან“ შპს „ჯეო-ტრანსმა“ შეიძინა. 

ქიბარ ხალვაში, რომლის და, ფატი ხალვაში 2012 წლიდან ქართული ოცნების საპარლამენტო უმ-

რავლესობის ფრაქციის წევრია, აცხადებს, რომ თავის დროზე მას წილები იძულებით გაასხვისე-

ბინეს, რაშიც შეუსაბამო საფასური მიიღო. ამასთანავე, ხალვაში აცხადებს5, რომ სასამართლოში 

დავის მოგების შემთხვევაში, ტელეკომპანიის პირველადი მფლობელებიდან ორ თანამესაკუთრეს 

– ჯარჯი აქიმიძესა და დავით დვალს 50%-იან წილს დაუბრუნებს. აღნიშნული პირებისგან 60%-იანი 

წილი 2004 წელს ქიბარ ხალვაშმა ფიზიკური პირის – პაატა კარსანიძის მეშვეობით შეიძინა. თავის 

მხრივ, რუსთავი 2-ის ქონების დაბრუნებაზე პრეტენზიას 2012 წლის საპარლამენტო არჩევნების შემ-

დეგ ჯარჯი აქიმიძე და დავით დვალიც აცხადებდნენ6, რომელთაც მიუხედავად წინასწარი განცხადე-

ბებისა, სასამართლოსთვის არ მიუმართავთ.  

დიაგრამა 3.1. 2004 წელს ქიბარ ხალვაშის და შპს „პანორამას“ მიერ რუსთავი 2-ის წილების შეძენა

5 რადიო „თავისუფლება“, 6 ნოემბერი, 2015. http://www.radiotavisupleba.ge/content/droebiti-mmartveloba-rustavi-2-shi/27348837.
html

6 Media.ge, 5 ოქტომბერი, 2012. http://www.media.ge/ge/portal/news/50277/

2004 წელი



26

რუსთავი 2-ის წილებზე პრეტენზიას 2012 წელს გამართულ პრესკონფერენციაზე მისი მესამე დამ-

ფუძნებელი და წილის ყოფილი მესაკუთრე ეროსი კიწმარიშვილიც გამოთქვამდა, რომელიც აცხა-

დებდა, რომ რუსთავი 2-ის საკუთრებასთან დაკავშირებული დავა მის გარეშე ვერ ჩაივლიდა:7 

ეროსი კიწმარიშვილი: „მე მინდა, ვუთხრა ივანიშვილს, როცა „რუსთავი 2“-ზე საუბრობს, თვა-

ლებში მე შემომხედოს. იმიტომ, რომ ძალიან ბევრი რამ ვიცით მეც და მან ისეთი, რისი გამომ-

ჟღავნებაც ბევრ ადამიანს დააზარალებს. აქვე მოვუწოდებ მას, რომ თუკი როგორც განაცხადა, 

ქიბარ ხალვაშმა და მან რაიმე ისეთი იციან, რაც მე არ ვიცი, ან ხამამაღლა გამოაცხადოს, ან 

როგორც იტყვიან სამუდამოდ გაჩუმდეს“.

2014 წლის 15 ივლისს ეროსი კიწმარიშვილი მისსავე მანქანაში მკვდარი იპოვეს. გამოძიება თვითმკ-

ვლელობამდე მიყვანის მუხლით მიმდინარეობს და ამ დრომდე არ დასრულებულა, თუმცა თვითმ-

კვლელობის ვერსიას არ იზიარებენ და საეჭვო გარემოებებზე მიუთითებენ კიწმარიშვილის ოჯახის 

წევრები. 

1994 წელს რუსთავი 2 ეროსი კიწმარიშვილმა, ჯარჯი აქიმიძემ და დავით დვალმა დააფუძნეს. 2012 

წლის ნოემბრიდან  რუსთავი 2 ძმებ ყარამანიშვილების მფლობელობაშია. ლევან ყარამანიშვილი 

წილების 22%-ს ფლობს, გიორგი ყარამანიშვილი კი – 18%-ს. „რუსთავი 2“-ის 51%-ს ტელეკომპანია 

„საქართველო“ ფლობს, რომლის 60% ლევან ყარამანიშვილის, 40% კი გიორგი ყარამანიშვილის 

საკუთრებაა. დარჩენილი 9% გიორგი გეგეშიძეს ეკუთვნის. ტელეკომპანიის ერთ-ერთი მფლობელი 

ლევან ყარამანაშვილი მობილურ კომპანია „ბილაინის“ წილების მფლობელიცაა.

2004-2012 წლებში რუსთავი 2-ის საკუთრება 20-ჯერ შეიცვალა და ამ პროცესის არაგამჭვირვალო-

ბასთან დაკავშირებით არასამთავრობო ორგანიზაციების მხრიდან არაერთი კრიტიკა გამოითქვა8.

 დავის პროცედურული ისტორია 

 ქონების დაყადაღება 

ქიბარ ხალვაშმა თბილისის საქალაქო სასამართლოს რუსთავი 2-ის წილების მესაკუთრედ მისი და 

მისი კომპანიის შპს „პანორამას“ აღიარებასთან დაკავშირებით 2015 წლის 4 აგვისტოს მიმართა. მი-

მართვიდან 4 დღეში, 8 აგვისტოს სასამართლომ სარჩელის უზრუნველყოფის ღონისძიებაზე შუამდ-

გომლობა ზეპირი მოსმენის გარეშე განიხილა და დააკმაყოფილა. შედეგად, ყადაღა დაედო რუსთა-

ვი 2-ის წილებს და საბანკო ანგარიშებს, კომპანიას ასევე აეკრძალა მოძრავი ქონების გასხვისება 

და უფლებრივად დატვირთვა. უფლებამოსილება შეეზღუდა პარტნიორებსა და დირექტორატს.

თბილისის საქალაქო სასამართლოს სამოქალაქო საქმეთა კოლეგიის 8 აგვისტოს განჩინება არა-

სათანადოდ დასაბუთებულად და გაუმართლებლად შეაფასეს არასამთავრობო ორგანიზაციებმა9. 

7 25 დეკემბერი, 2012. http://geonews.ge/geo/news/story/34226-erosi-kiwmarishvili
8  „გამარჯვებული ხალხის ტელევიზია“ – „რუსთავი 2“-ის ისტორია, 2 აგვისტომ 2013. საერთაშორისო გამჭვირვალობა – საქართ-

ველო. http://www.transparency.ge/blog/gamarjvebuli-khalkhis-televizia-rustavi-2-istoria
9 არასამთავრობო ორგანიზაციები რუსთავი 2-ის ქონების დაყადაღებას ეხმაურებიან, 10 აგვისტო, 2015. http://www.transparency.ge/

node/5428



27

კერძოდ, არასამთავრობოთა შეფასებით, განჩინება ვერ აკმაყოფილებს დასაბუთებული ვარაუდის 

სტანდარტს და უფლების არაპროპორციულ შეზღუდვას განაპირობებს; სარჩელის უზრუნველყო-

ფის ღონისძიების გამოყენებისას, მოსამართლეს არ მიუთითებია მოსარჩელის მიერ მითითებულ 

გარემოებებზე; მოსარჩელისათვის გარკვეული სახის გარანტიის წარდგენის ვალდებულების და-

კისრების შესახებ სასამართლოს არ უმსჯელია სარჩელის უზრუნველყოფის ღონისძიების გამო-

ყენებით, მოპასუხისათვის შესაძლო ზიანის მიყენების შემთხვევაში, მისი სათანადო ანაზღაურების 

უზრუნველყოფის თაობაზე. 

ამასთან ერთად, საქმეში მნიშვნელოვანია მედიის თავისუფლების, სიტყვისა და გამოხატვის თავი-

სუფლების, ინფორმაციის მიღებისა და გავრცელების უფლებათა საჯარო ინტერესები, რომელთა 

ნაწილობრივ შეზღუდვასაც გარდაუვლად იწვევს უზრუნველყოფის ღონისძიებები. შესაბამისად, სა-

სამართლოს ასევე უნდა ემსჯელა ამ ინტერესებისა და მოსარჩელის საკუთრების უფლების ბალანს-

ზე. სასამართლომ გავლენიან მედია საშუალებას სრულფასოვნად ფუნქციონირების ტექნიკური და 

ფინანსური სირთულეები შეუქმნა, შეუზღუდა უფლებამოსილება მენეჯმენტს, რითიც მნიშვნელოვ-

ნად დააზიანა გამოხატვის თავისუფლების ინტერესი, თუმცა არ დაასაბუთა, რა საპირწონე სიკეთის 

დაცვას ემსახურებოდა ეს გადაწყვეტილება. 

სასამართლოს აღნიშნული გადაწყვეტილება „არაპროპორციულ და გადაჭარბებულ ზომად“ შე-

აფასა ეუთოს წარმომადგენელმა მედიის თავისუფლების საკითხებში დუნია მიატოვიჩმა, რომლის 

განცხადებით, განჩინებას შესაძლოა უარყოფითად ემოქმედა რუსთავი 2-ის შესაძლებლობაზე, თა-

ვისუფლად განეხორციელებინა თავისი საქმიანობა10.

რუსთავი 2 - მა აღნიშნული განჩინება გაასაჩივრა. სარჩელის უზრუნველყოფის ღონისძიების გაუქ-

მების მოთხოვნაში მითითებული იყო, რომ ყადაღა კომპანიის ფულადი სახსრების ლიკვიდურობას 

პრობლემას შეუქმნიდა, კერძოდ, კომპანია მოკლებული იქნებოდა შესაძლებლობას, ახალი საეთე-

რო გადაცემებისათვის მომზადებულიყო. საჩივრის ავტორების პოზიციით, სასამართლოს რეალუ-

რად არ გაურკვევია, არსებობდა თუ არა სარჩელის უზრუნველსაყოფად გამოსაყენებელი ქონების 

გასხვისების ან მისი ღირებულების შემცირების რეალური საფრთხეები. ამასთან, დარღვეული იყო 

თანაზომიერების პრინციპი, კერძოდ, სადაო ქონების ღირებულება, რომელზეც გამოყენებული იყო 

უზრუნველყოფის ღონისძიება, 40-ჯერ მეტს შეადგენდა, ვიდრე ის სასარჩელო მოთხოვნები, რომ-

ლებიც შეიძლება უზრუნველყოფის ღონისძიების საფუძველი გამხდარიყო. 2015 წლის 14 სექტემბერს  

თბილისის საქალაქო სასამართლომ არც ეს მოთხოვნა დააკმაყოფილა. 

2015 წლის 1 ოქტომბერს ქიბარ ხალვაშის მოთხოვნით, სასამართლომ შპს „ტელეკომპანია საქართ-

ველოს“ 100%-იანი წილიც დააყადაღა, რასაც საფუძვლად „ტელეკომპანია საქართველოს“ წილების 

გასხვისების მცდელობა დაედო. საჯარო რეესტრში არსებული მონაცემების თანახმად, „ტელეკომ-

პანია „საქართველოს“, რომლის 100%-იანი წილის მფლობელები ძმები ყარამანიშვილები არიან, 

თავდაცვის ყოფილი მინისტრის დავით კეზერაშვილის ცოლის ძმა, დიმიტრი ჩიქოვანი 400 000 დო-

ლარად ყიდულობდა, რომელსაც „რუსთავი 2“-ში 6 მილიონი ინვესტიცია უნდა განეხორციელებინა. 

10 სივილ.ჯი, 11 აგვისტო, 2015.http://www.civil.ge/geo/article.php?id=29608



28

 მოსამართლის აცილება და კოლეგიის მიერ საქმის განხილვის მოთხოვნა

რუსთავი 2-მა მოსამართლე თამაზ ურთმელიძის აცილების შესახებ შუამდგომლობა ორჯერ დააყე-

ნა, ასევე მოითხოვა საქმის მოსამართლეთა 3 წევრიანი კოლეგიის მიერ განხილვა. მხარის არცერ-

თი შუამდგომლობა არ დაკმაყოფილებულა. 

მოსამართლის აცილების მოთხოვნა 2 არგუმენტს ეფუძნებოდა: 1) თამაზ ურთმელიძის დედის წინააღ-

მდეგ აღძრულ სისხლის სამართლის საქმეს და 2) მოსამართლის მეუღლის მიერ Facebook–ის გვერდ-

ზე „რუსთავი 2“-ის და მისი გენერალური დირექტორის მიმათ გამოქვეყნებულ კრიტიკულ შეფასებებს. 

2015 წლის 12 ოქტომბერს პროკურატურამ სისხლის სამართლის ბრალდება წაუყენა მოსამართლე ურთ-

მელიძის დედას ოჯახურ ინციდენტთან დაკავშირებით, რომელიც 2014 წლის 7 იანვარს მოხდა და რომ-

ლის დროსაც მისმა სიძემ სხეულის მცირე დაზიანებები მიიღო.  ინციდენტიდან 1 წლის და 9 თვის შემდეგ 

მსუბუქ დაზიანებაზე სამართლებრივი დევნის დაწყებამ წარმოშვა ვარაუდები იმის თაობაზე, რომ ხელი-

სუფლება მოსამართლეზე ზეწოლას დედის წინააღმდეგ აღძრული საქმის მეშვეობით ცდილობდა. 

2015 წლის 14 სექტემბერს თბილისის საქალაქო სასამართლომ არც საქმის კოლეგიურად განხილვის 

თაობაზე შუამდგომლობა დააკმაყოფილა. რუსთავი 2-ის მტკიცებით, დავა პოლიტიზებული იყო, რასაც 

სახელისუფლებო გუნდის მაღალი თანამდებობის პირების მიერ ღიად გამოხატული უკმაყოფილება და 

კომპანიაზე ზეწოლის მცდელობა მოწმობდა. ამასთან, საქმე ხასიათდებოდა, როგორც ფაქტობრივი, ისე 

სამართლებრივი სირთულით, რაც დავის კოლეგიური წესით განხილვის საფუძველს წარმოადგენდა. 

საქართველოს კანონმდებლობით ერთპიროვნულად საქმის  განმხილველ მოსამართლეს შეუძლია 

დაადგინოს საქმის კოლეგიური განხილვა სამი მოსამართლის შემადგენლობით, თუ: (1) საქმის გან-

ხილვასა და გადაწყვეტას განსაკუთრებული მნიშვნელობა აქვს სასამართლო პრაქტიკისათვის; (ბ) 

საქმე ფაქტობრივი ან სამართლებრივი თვალსაზრისით განსაკუთრებული სირთულით ხასიათდება. 

შუამდგომლობის ავტორების მოსაზრებით, არასწორ გადაწყვეტილებას შეეძლო პრობლემები 

შეექმნა არხის გამართული მუშაობისათვის, ასევე გავლენა მოეხდინა ქვეყანაში გამოხატვის თავი-

სუფლების ხარისხზე. მოსამართლე ურთმელიძემ უარის დასაბუთებისას განმარტა, რომ მართალია 

მოპასუხე მხარე მედია საშუალება იყო, მაგრამ დავის საგანს წარმოადგენდა ინტელექტუალური 

და ქონებრივი სიკეთეების საკუთრების კანონიერება, რაც საკითხის ვიწროდ განმარტებაა, რადგან 

მედია მფლობელობის საკითხი პირდაპირ უკავშირდება მედიუმის სარედაქციო პოლიტიკას. გან-

ჩინება მოსამართლემ საკითხის გონივრულ ვადებში განხილვის მოტივით არ დააკმაყოფილა, რაც 

მაღალი საჯარო ინტერესის მქონე საკითხის შემთხვევაში არარელევანტური არგუმენტია. სწორედ 

პირველი ინსტანციის სასამართლოში რუსთავი 2-ის საქმის განხილვის უჩვეულოდ სწრაფმა ტემპმა 

(3 თვე) გააჩინა დამატებითი კითხვის ნიშნები პროცესთან მიმართებაში. ამასთანავე კოლეგიალური 

ორგანოს მიერ საქმის განხილვა მოსამართლეთა შორის პასუხისმგებლობის გადანაწილებას უზ-

რუნველყოფდა და გადაწყვეტილებისადმი სანდოობას გაზრდიდა. 

 საკონსტიტუციო სარჩელი

26 ოქტომბერს რუსთავი 2-მა სარჩელით საკონსტიტუციო სასამართლოს მიმართა. აღნიშნული 

კონსტიტუციური დავის ფარგლებში, მოსარჩელეები სადავოდ ხდიდნენ საქართველოს სამოქალა-



29

ქო საპროცესო კოდექსის 268-ე მუხლის პირველი ნაწილის „ზ“ ქვეპუნქტს, რომლის მიხედვითაც, 

სასამართლოს შეუძლია მხარეთა თხოვნით მთლიანად ან ნაწილობრივ დაუყოვნებლივ აღსას-

რულებლად მიაქციოს გადაწყვეტილება „ყველა სხვა საქმეზე, თუ განსაკუთრებულ გარემოებათა 

გამო გადაწყვეტილების აღსრულების დაყოვნებამ შეიძლება გადამხდევინებელს მნიშვნელოვანი 

ზიანი მიაყენოს, ან თუ გადაწყვტილების აღსრულება შეუძლებელი აღმოჩნდება“. სხვაგვარად, რომ 

ვთქვათ, ამ მუხლის საფუძველზე შეიძლება ზემდგომ ინსტანციაში გასაჩივრების ვადის გასვლამდე 

ამოქმედდეს ის სამართლებრივი შედეგები, რაც სასამართლოს გადაწყვეტილებით დადგა. 

სამაუწყებლო კომპანიის იურისტები გადაწყვეტილების დაუყოვნებლივ აღსრულების ნორმის ხარ-

ვეზებზე მიუთითებდნენ და იმ მუხლების გაუქმებას ითხოვდნენ, რომელთაც სასამართლო სავარა-

უდოდ საკუთრებითი დავის სარჩელის დაკმაყოფილების შემთხვევაში გამოიყენებდა.  

საკონსტიტუციო სასამართლომ სარჩელი არსებითად განსახილველად მიიღო და 2 ნოემბერს, და-

უყოვნებლივი აღსრულების ნორმის ამოქმედება გადაწყვეტილების გამოტანამდე შეაჩერა.

საკონსტიტუციო სასამართლომ მიიჩნია, რომ მოცემულ შემთხვევაში, სადავო ნორმას შესაძლოა 

გამოეწვია კონსტიტუციური სარჩელის ავტორთა უფლების შეუქცევადი დარღვევა და დამდგარი 

შედეგის გამოსწორება ნორმის არაკონსტიტუციურად ცნობის შემთხვევაშიც კი შეუძლებელი გამხ-

დარიყო.

 სასამართლოს მიერ დროებითი მმართველის დანიშვნა 

3 ნოემბერს, სარჩელის ინიცირებიდან 3 თვეში, მოსამართლე თამაზ ურთმელიძემ ქიბარ ხალვაშის 

სარჩელი დააკმაყოფილა. გადაწყვეტილების თანახმად, სასამართლომ ტელეკომპანიის 60% ქიბარ 

ხალვაშს, 40% კი შპს პანორამას მიაკუთვნა, რომელიც ასევე ქიბარ ხალვაშის საკუთრებაა. ამასთა-

ნავე მოსამართლემ ბათილად ცნო ხალვაშის მიერ გაფორმებული ნასყიდობის ხელშეკრულებები, 

რის შემდეგაც ხალვაშმა რუსთავი 2-ში წილი დათმო.

რამდენადაც დაუყოვნებლივ აღსრულების ნორმები საკონსტიტუციო სასამართლომ შეაჩერა, მოპასუ-

ხე მხარე და რუსთავი 2 საქმის ზემდგომ ინსტანციაში განხილვის გაგრძელებას გეგმავდა იმ დაშვებით, 

რომ მოსარჩელე ქონების ფაქტობრივად ფლობას ვერ შეუდგებოდა, თუმცა 5 ნოემბერს მოსამართ-

ლე თამაზ ურთმელიძემ გადაწყვეტილების აღსრულების უზრუნველყოფის შესახებ განჩინებას მოაწე-

რა ხელი, რომლის თანახმადაც, სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავის 2“-ს დროებითი მმართველი და-

ენიშნა, ხოლო მენეჯმენტის მოქმედ წევრებს უფლებამოსილება შეუჩერდათ. ამასთან, „რუსთავი 2“-ის 

დროებით მმართველად დაინიშნენ კონკურენტი ტელეკომპანია „იმედის“ ყოფილი ხელმძღვანელი 

რევაზ საყევარიშვილი და „რუსთავი 2“-ის წილის ერთ-ერთი ყოფილი მესაკუთრე დავით დვალი. 

დაუყოვნებლივი აღსრულების ნორმების შეჩერების მიუხედავად, სასამართლო დაეყრდნო საქარ-

თველოს სამოქალაქო საპროცესო კოდექსის 271-ე მუხლს, რითაც ფაქტობრივად წინააღმდეგობა-

ში მივიდა იმ მიზანთან, რა მიზნითაც საკონსტიტუციო სასამართლომ დაუყოვნებლივ აღსრულების 

მუხლი შეაჩერა. 



30

აღნიშნული განჩინება 2 მნიშვნელოვანი ფაქტორის გამო იყო პრობლემური: 1) სარედაქციო დამო-

უკიდებლობაში ჩარევა; 2) დროებითი მმართველების ინტერესთა კონფლიქტი.

სასამართლოს გადაწყვეტილებაში აღნიშნულია შემდეგი: 

„საზოგადოებრივი ინტერესის საკითხებზე ინფორმაციის გაშუქებისას გამოყენებულ უნდა იქ-

ნეს ობიექტური და სამართლიანი რეპორტაჟის მეთოდი. მოპასუხის (შპს „სამაუწყებლო კომ-

პანია რუსთავი 2“-ის პარტნიორები) მმართველობის პირობებში ეს საკითხიც დგას კითხვის 

ნიშნის ქვეშ. მითითებული მიზნების უგულვებელყოფა კი, საბოლოო ჯამში, საფრთხეს უქმნის 

დემოკრატიულ საზოგადოებაში მედიის ძირითად დანიშნულებას“. 

აღნიშნული მსჯელობით სასამართლო გასცდა ქონებრივი დავის ფარგლებს და ჩაერია მედია საშუ-

ალების სარედაქციო პოლიტიკაში. სასამართლომ იმსჯელა ობიექტურობისა და სამართლიანობის 

სტანდარტებზე, რაც არა თუ არ წარმოადგენდა აღნიშნული დავის საგანს, არამედ ზოგადად არ წარ-

მოადგენს საქართველოს კანონმდებლობით სასამართლოს მიერ განსჯად საკითხს.  

ამასთანავე, სასამართლომ დროებით მმართველებს საკადრო პოლიტიკის წარმართვის, მათ შო-

რის შიდასტრუქტურული რეორგანიზაციის და სამაუწყებლო ბადის განსაზღვრის უფლებამოსილება 

მიანიჭა. ეს უკანასკნელი კი სასამართლოს მიერ შემოთავაზებულ „ობიექტურობის ტესტთან“ ერთად 

დროებით მმართველებს არხის სარედაქციო პოლიტიკის შეცვლის შესაძლებლობას აძლევდა, ტე-

ლეკომპანიის მოქმედი სარედაქციო გუნდის ან მისი ცალკეული წევრების გათავისუფლების გზით. 

გარდა იმისა, რომ საქართველოს კანონმდებლობა კონკრეტული დავისათვის რელევანტური ნორ-

მების ფარგლებში დროებითი მმართველის ინსტიტუტს საერთოდ არ იცნობს, სასამართლომ თავად 

დააყენა ეჭვქვეშ ის კრიტერიუმები, რა კრიტერიუმებითაც დროებითი მმართველები დანიშნა. 

სასამართლომ განჩინებაში მიუთითა, რომ „დროებითი მმართველი არის მხარეებისაგან ნეიტრა-

ლური, დამოუკიდებელი პირი, რომელიც უშუალოდ არ არის ჩართული დავაში, მას არ გააჩნია და-

ვის საგანთან მიმართებით არანაირი პირადი ქონებრივი ინტერესი და მისი უპირველესი და უმთავ-

რესი დანიშნულება არის დავის მიმდინარეობის პერიოდში ქონების დაცვა და მისი შენარჩუნება“. 

მოსამართლემ 5 ნოემბრის განჩინებით „რუსთავი 2“-ის დროებით მმართველად ტელეკომპანია 

„იმედის“ ყოფილი დირექტორი რევაზ საყევარიშვილი და „რუსთავი 2“-ის ერთ-ერთი დამფუძნე-

ბელი და წილის ყოფილი მფლობელი დავით დვალი დანიშნა. როგორც შემდეგ გამართულ პრეს-

კონფერენციაზე დადასტურდა, ქიბარ ხალვაშსა და დავით დვალს შორის დავის დასაწყისშივე არ-

სებობდა შეთანხმება ხალვაშის მიერ პროცესის მოგების შემთხვევაში, „რუსთავი 2“-ის წილების 

განაწილების შესახებ. შესაბამისად, დროებითი მმართველები სასამართლოს მიერ განსაზღვრულ 

კრიტერიუმებთან აშკარა შეუსაბამობაში არიან. 

 ადგილობრივი და საერთაშორისო რეაქცია

დროებითი მმართველის დანიშვნის შესახებ გადაწყვეტილება რუსთავი 2-ისთვის ცნობილი საჯა-

რო რეესტრის ვებ-გვერდიდან გახდა, სადაც იგი 5 ნოემბერს 17:45 სთზე აისახა. არსებობდა გადაწყ-



31

ვეტილების არასამუშაო საათებში აღსრულების ალბათობა, რის გამოც რუსთავი 2-ის შენობასთან 

სადღეღამისო საპროტესტო აქციები დაიწყო. საზოგადოების ნაწილი აცხადებდა, რომ შეეწინააღმ-

დეგებოდა გადაწყვეტილების აღსრულებას.  

არასამთავრობო ორგანიზაციებმა11 აღნიშნული გადაწყვეტილება რუსთავი 2-ის სამართლიანი სა-

სამართლოს უფლების შელახვად და არხის სარედაქციო დამოუკიდებლობაში ჩარევად შეაფასეს.

6 ნოემბერს გავრცელდა ამერიკისა და ევროკავშირის წევრი ქვეყნების დიპლომატიური მისიების12 

ერთობლივი განცხადება, რომელშიც შეშფოთება იყო გამოხატული თბილისის საქალაქო სასამარ-

თლოს გადაწყვეტილებასთან დაკავშირებით. ცალკე წერილობითი განცხადება გაავრცელა ამერი-

კის შეერთებული შტატების ელჩმა იან კელიმაც, რომელშიც ღამის საათებში რუსთავი 2-ის მენეჯ-

მენტის დათხოვნისა და დროებითი მმართველების დანიშვნის პოლიტიკურ შედეგებზე იყო ყურად-

ღება გამახვილებული. ერთი თვით ადრე, 7 ოქტომბერს13, საქართველოში მედია პლურალიზმთან 

დაკავშირებით შექმნილ გამოწვევებზე და რუსთავი 2-ის საქმეზე ამერიკის შეერთებული შტატების 

სახელმწიფო დეპარტამენტის პრესმდივანმა მარკ ტონერმაც ისაუბრა, რომელიც ამ თემას 23 ოქ-

ტომბერსაც14 შეეხო.

 აპელაცია

12 ნოემბერს თბილისის საქალაქო სასამართლოს სამოქალაქო საქმეთა კოლეგიამ ნიკა გვარამიასა 

და კახა დამენიას 5 ნოემბრის განჩინების კანონიერ ძალაში შესვლამდე უფლებამოსილება აღუდ-

გინა.

ამასთან ერთად რუსთავი 2-მა კვლავ შეიტანა სარჩელი საკონსტიტუციო სასამართლოში და იმ 

ნორმების არაკონსტიტუციურად ცნობა მოითხოვა, რომელთაც მოსამართლე ურთმელიძის განჩი-

ნება დაეყრდნო. 

საკონსტიტუციო სასამართლომ სარჩელი არსებითად განსახილველად მიიღი და სადავო ნორმები 

გადაწყვეტილების მიღებამდე ნაწილობრივ შეაჩერა. 

30 ნოემბერს სააპელაციო სასამართლომ მოსამართლე თამაზ ურთმელიძის 5 ნოემბრის განჩინება, 

რომელიც რუსთავი 2-ში დროებითი მმართველების დანიშვნას ეხებოდა, სრულიად გააუქმა.  გარ-

და ამისა, გაუქმდა გადაწყვეტილება, რომლითაც კომპანიას სტუდიის ფუნქციონირებისთვის საჭირო 

ქონების გაქირავება ეზღუდებოდა. 

საკუთრებასთან დაკავშირებით თბილისის საქალაქო სასამართლოს გადაწყვეტილება რუსთავი 

2-მა სააპელაციო წესით გაასაჩივრა. 

11 http://mdfgeorgia.ge/geo/view_statements/235
12 http://www.civil.ge/eng/article.php?id=28754
13 http://www.tabula.ge/ge/story/100212-ashsh-xelisuflebis-qmedebebi-ashkarad-shemashfotebelia-da-seriozulad-vekidebit
14 http://www.tabula.ge/ge/story/100862-sax-dep-r2-is-daxurva-an-potenciuri-daxurva-mediasivrces-sheavitsrovebs



32

	 3.2.	მაესტროს	საქმე

ყოფილი პრემიერ-მინისტრის კრიტიკა არა მხოლოდ რუსთავი 2-ს, არამედ სხვა სატელევიზიო არ-

ხებზე რუსთავი 2-ის საინფორმაციო პოლიტიკის გავლენასაც შეეხებოდა, რაზეც ივანიშვილმა 2014 

წლს კვირის პალიტრასთან ინტერვიუში ისაუბრა:  

ბიძინა ივანიშვილი: „ჩემთვის დღეს უფრო მძიმეა სხვა ტელევიზიები – გინდაც „პირველი 

არხი“, „მაესტრო“ თუ „იმედი“, რადგან ნებსით თუ უნებლიეთ, შეგნებულად თუ შეუგნებლად, 

პრაქტიკულად იმეორებენ და აჟიტირებას უკეთებენ იმ თემებს, რასაც წამოსწევს „რუსთავი 

2“... სამი ტელევიზია დავასახელე და საუბედუროდ, არ ჩანს, რომ მათ ჰქონდეთ დამოუკიდე-

ბელი ხელწერა, ჩაატარონ სერიოზული კვლევა, ანალიზი და არ იმეორონ ის, რაც „აიწევა“ 

„რუსთავი 2“-დან15. 

პრეტენზიები მაესტროს სარედაქციო პოლიტიკის რუსთავი 2-თან მსგავსებასთან დაკავშირებით 

„მაესტროს“ ერთ-ერთმა დამფუძნებელმა გიორგი გაჩეჩილაძემაც გამოთქვა, როდესაც ის არხის 

სხვა თანამფლობელებთან და მოქმედ მენეჯმენტთან საკუთრებასთან დაკავშირებით დავის არგუ-

მენტირებას ახდენდა:

გიორგი გაჩეჩილაძე: „მე აბსოლუტურად სხვანაირი წარმომიდგენია „მაესტროს“ ეთერი, ხოლო 

ამ დროს, ის არის „რუსთავი 2“-ის და „იმედის“ „გადამღერება16“. 

საკუთრებითი დავის ფონზე მაესტროს ახლადდანიშნულმა გენერალურმა დირექტორმა ლევან 

გაჩეჩილაძემ, რომელიც გიორგი გაჩეჩილაძის ძმა და 2008 წელს პრეზიდენტობის კანდიდატი იყო, 

„მაესტროს“ მთავარ მიზნად რუსთავი 2-იდან მაყურებლის მოზიდვა დაასახელა:

ლევან გაჩეჩილაძე: „მთავარი ლოზუნგია გადმოვრთოთ ადამიანები რუსთავი 2-დან. „რუს -

თავი2“-ის რეიტინგს მინდა ვაჯობო“.17

„მაესტროს“ სარედაქციო პოლიტიკაში ჩარევის ცალკეულ შემთხვევებზე განცხადებები მედიის წარ-

მომადგენელთა მხრიდან სხვადასხვა დროს გაკეთდა:

2014 წლის 20 მაისს საქართველოს მთავრობამ გაავრცელა განცხადება, რომელშიც ტელეკომპანია 

„მაესტროს“ 18 მაისის „ვახო სანაიას რეპორტაჟი“ ტენდენციურად შეაფასა:

„გადაცემის მსვლელობისას, ჟურნალისტი ცდილობდა, შეექმნა სურათი, თითქოს ხელისუფ-

ლებამ არც ერთი დაპირება არ შეასრულა. ამ სიცრუის გამყარებისთვის მან ქუჩაში ხალხის გა-

15 კვირის პალიტრა, 15 სექტემბერი, 2014. http://bit.ly/1SPOCV6
16 ინტერპრესნიუსი, 22 სექტემბერი, 2015. http://bit.ly/1ogOEYx
17 ინტერპრესნიუსი, 4 თებერვალი, 2015 http://www.interpressnews.ge/ge/sazogadoeba/364869-levan-gachechiladze-chemi-mthavari-l

ozungia-gadmovrthoth-adamianebi-qrusthavi2q-dan.html



33

მოკითხვის ხერხსაც მიმართა და ისეთი პასუხები შეარჩია, რომელიც გადაცემის მთავარ ხაზს 

გააძლიერებდა“, – აღნიშნულია მთავრობის განცხადებაში18.  

2014 წლის 28 სექტემბერს ვახო სანაიამ „მაესტრო“ დატოვა, რის მიზეზადაც წერილობით განცხა-

დებაში19 არხის მენეჯმენტთან მისი საუბარი დაასახელა, რომლის მიხედვითაც სანაიას გადაცემებს 

შესაძლოა „მაესტროსთვის“ ხელისუფლებასთან პრობლემები შეექმნა. თავად არხის დირექტორმა 

ბაია გადაბაძემ კი სანაიას მიერ ტელევიზიის დატოვების მიზეზად უთანხმოება დაასახელა.

2014 წლის 22 დეკემბერს „მაესტრო“ „ცხრიანის წამყვანმა“ და არხის გენერალური დირექტორის 

მოადგილემ ნინო ჟიჟილაშვილმა, ასევე საინფორმაციო სამსახურის სხვა თანამშრომლებმა დატო-

ვეს. ჟიჟილაშვილის განცხადებით20, წამოსვლის მიზეზი არხის ერთ-ერთ მფლობელის მეუღლესთან 

კოტე გოგელიასთან სარედაქციო საკითხებზე შეუთავსებლობა აღმოჩნდა. კერძოდ, საქმე შეეხე-

ბოდა გოგელიას ხედვას, რომ მაესტრო იდეოლოგიზირებული და „პროქართული“ უნდა ყოფი-

ლიყო, ასევე კანცელარიის საზოგადოებასთან ურთიერთობის იმჟამინდელი თანამშრომლის კოკა 

ყანდიაშვილის ჩარევას სარედაქციო საკითხებში და არხის ეთერში მისი გადაცემის სამომავლოდ 

გამოჩენას. მაესტროს მენეჯმენტმა აღნიშნული ბრალდებები უარყო და არხზე რეორგანიზაცია გა-

მოაცხადა. მაესტროდან დათხოვნილი 14 თანამშრომლის შრომით უფლებებს საერთაშორისო გამ-

ჭვირვალობა საქართველო იცავს.

2016 წლის დასაწყისში „მაესტრომ“ თანამშრომლობა სტუდია „მონიტორთან“ შეწყვიტა, რომლის 

საგამოძიებო გადაცემები არხის ეთერში 7 წელი გადიოდა.

 სამართლებრივი და ფინანსური დავის ისტორია

მაესტროს დამფუძნებლებსა და მენეჯმენტს შორის 2015 წელს დავა ფინანსურ და საკუთრებით სა-

კითხებთან დაკავშირებით წარმოიშვა, რამაც განვითარება 2016 წელს ჰპოვა. 

2015 წლის 18 სექტემბერს შპს „სტუდია მაესტროს“ დირექტორმა ეთერ გადაბაძემ თბილისის საქა-

ლაქო სასამართლოს სამოქალაქო საქმეთა კოლეგიას შპს „სტუდია მაესტროს“ მიმართ გაკოტრე-

ბის საქმის წარმოების დაწყების შესახებ განცხადებით მიმართა. სასამართლომ საქმე წარმოებაში 

6 ოქტომბერს მიიღო.

კომუნიკაციების მარეგულირებელი კომისიის საიტზე დეკლარირებული მონაცემების მიხედვით, 

სტუდია მაესტროს სარეკლამო და სასპონსორო შემოსავალმა 2015 წელს 5,123, 105 ლარი შეადგინა. 

როგორც მაესტროს მენეჯმენტის განცხადებებიდან ირკვევა, დეკლარირებული შემოსავლების გარ-

და, არსებობს საკრედიტო დავალიანება და ტელეკომპანიას 2015 წლის დეკემბრის მდგომარეობით  

18 http://civil.ge/geo/article.php?id=28206
19 ტაბულა, 22 დეკემბერი, 2014. http://www.tabula.ge/ge/story/91116-sanaia-gadabadzem-mitxra-rom-arxs-xelisuflebastan-problemebs-

shevuqmnidi
20 ტაბულა, 22 დეკემბერი, 2014. http://www.tabula.ge/ge/story/91111-zhizhilashvili-gogeliam-mitxra-rom-maestro-gaxdeba-ideologizebul

i-proqartuli



34

54 მილიონიონ ლარის ვალი ერიცხება, მაკა ასათიანი კი მათ შორის უმსხვილესს  კრედიტორად 

ითვლება (49 მილიონი ლარი). 

22 სექტემბერს კომპანიის 25%-იანი წილის მესაკუთრემ გია გაჩეჩილაძემ პრესკონფერენცია გა-

მართა, სადაც განაცხადა, რომ არ ეთანხმებოდა გადახდისუუნარობის საქმის წარმოების შესახებ 

გადაწყვეტილებას. მან მენეჯმენტი არხის მიზანმიმართულად გაკოტრების მცდელობაში დაადა-

ნაშაულა და მისი მართვაში გადაცემა მოითხოვა, ხოლო თანხმობის შემთხვევაში, საფინანსო გა-

რანტიების წარდგენის სურვილიც გამოთქვა.  გიორგი გაჩეჩილაძემ გაკოტრების დაწყების შესახებ 

განჩინება კერძო საჩივრით გაასაჩივრა, რის საფუძველზეც სტუდია მაესტროს ხარვეზი დაუდგინდა. 

ხარვეზის გამოსწორების შემდეგ  2015 წლის 8 დეკემბერს სასამართლომ განცხადება კვლავ წარმო-

ებაში მიიღო და „სტუდია მაესტროს“ მეურვედ საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – აღსრულე-

ბის ეროვნული ბიურო დაინიშნა.

ამ პროცესთან მიმართებით თავიდანვე გამოითქვა ეჭვი, რომ გაკოტრების პროცედურის წამოწყება 

არა რეალურ მიზანს, არამედ დამფუძნებლებს შორის უთანხმოებას უკავშირდებოდა და წარმოად-

გენდა სამართლებრივ გზას წილთა კონფიგურაციის შეცვლისათვის. 

 წილთა კონფიგურაციის შეცვლის ისტორია

2016 წლის 2 თებერვლის მდგომარეობით, შპს „სტუდია მაესტროს“ პარტნიორების წილთა გადანა-

წილება ამგვარად გამოიყურება: გიორგი გაჩეჩილაძე 55%, მამუკა ღლონტი 15%, ეკატერინე აკობია 

5%, მაკა ასათიანი 25%.

პარტნიორების წილთა გადანაწილება მას შემდეგ შეიცვალა, რაც 2016 წლის 2 თებერვალს საჯარო 

რეესტრში ცვლილება დარეგისტრირდა და ცნობილი გახდა, რომ საკონტროლო პაკეტის 55% წი-

ლის მფლობელი გახდა გიორგი გაჩეჩილაძე, რომელმაც შპს „სტუდია მაესტროს“ ორი თანამფლო-

ბელისგან – გიორგი ებრალიძისა და ლევან ჩიკვაიძისგან მათი კუთვნილი 15-15% წილები გამოის-

ყიდა. შპს „სტუდია მაესტროს“ წილების დანარჩენ მფლობელებად კვლავ დარჩნენ მამუკა ღლონტი 

(45%), მაკა ასათიანი (25%) და ეკატერინე აკობია (5%.).

2016 წლის 4 თებერვალს გამართულ პარტნიორთა კრებაზე არხის დირექტორი ეთერ (ბაია) გადა-

ბაძე თანამდებობიდან გადააყენეს და მის ადგილზე გიორგი გაჩეჩილაძის ძმა, ლევან გაჩეჩილაძე 

დაინიშნა. თუმცა, რეესტრმა დირექტორის ცვლილება პარტნიორთა კრების გადაწყვეტილების სასა-

მართლოში გასაჩივრების გამო არ დაარეგისტრირა.

მაკა ასათიანის მხარე პარტნიორთა გადაწყვეტილებას სადაოდ ხდის და 2011 წლის  26 ნოემბერს 

გიორგი გაჩეჩილაძესა და შპს „სტუდია მაესტროს“ დანარჩენ პარტნიორებს შორის გაფორმებულ 

ნასყიდობის ხელშეკრულებაზე მიუთითებს. აღნიშნული ხელშეკრულების თანახმად, არაუგვიანეს 

2012 წლის 10 დეკემბრისა გიორგი გაჩეჩილაძეს შესაბამისი ანაზღაურების სანაცვლოდ მის საკუთ-

რებაში არსებული წილი დანარჩენი პარტნიორებისთვის მათი წილების შესაბამისად შემდეგი პრო-



35

პორციით უნდა გადაეცა: მამუკა ღლონტს – 7,5%, ლევან ჩიკვაიძეს – 7,5%, გიორგი ებრალიძეს – 

7,5% და ეკატერინე აკობიას – 2,5%. მხარეთა შეთანხმებით ნასყიდობის საერთო ღირებულება გა-

ნისაზღვრა 400 ლარით, გიორგი გაჩეჩილაძესა და შპს „სტუდია მაესტროს“ დანარჩენ პარტნიორებს 

შორის 2011 წლის 23 მარტს გაფორმებული წილის სასყიდლით დათმობის შესახებ ხელშეკრულების 

თანახმად. ამავე ხელშეკრულების საფუძველზე, გიორგი გაჩეჩილაძის 25%-იანი წილის მართვის 

უფლება გადაეცა ილია კიკაბიძეს, შპს „სტუდია მაესტროს“ იმდროინდელ დირექტორს. 

გიორგი გაჩეჩილაძე მაესტროს მეწილეთა შორის 2011 წლიდან ჩნდება. 26 აპრილს ის 50% წილის 

მფლობელი ხდება (23% – მამუკა ღლონტისგან, 4% – ლევან ჩიკვილაძისგან, 23% – გიორგი ებრა-

ლიძისგან). ამ გადანაწილებიდან სამ დღეში, 29 აპრილს კი გიორგი გაჩეჩილაძის 25%-იანი წილის 

მფლობელი მაკა ასათიანი ხდება.

ინფოგრაფიკა 2. მაესტროს მეწილეთა კონფიგურაცია 2002-2016



36

2009 წელს შპს „სტუდია მაესტროს“ სამწლიანი ხელშეკრულება კომპანიის მართვის უფლებით გა-

დაცემის შესახებ შპს „რუსთავის მედიის მართვის კომპანიასთან“ ჰქონდა გაფორმებული, რომლის 

დამფუძნებელი და 100% წილის მფლობელი ეროსი კიწმარიშვილი იყო. 

ეროსი კიწმარიშვილმა, ლევან გაჩეჩილაძემ და კოტე გოგელიამ 2010 წლის ოქტომბერში თავდაცვის 

ყოფილ მინისტრ ირაკლი ოქრუაშვილთან ერთად ახალი პოლიტიკური გაერთიანება „ქართული 

პარტია“ დააფუძნეს, რომლის მიზნად რუსეთთან ურთიერთობის ნორმალიზება დასახელდა. მოგ-

ვიანებით კოტე გოგელიამ, რომელიც მოსკოვში მოღვაწე ბიზნესმენი და მაესტროს დამფუძნებლის 

მაკა ასათიანის მეუღლეა, პარტია უთანხმოების გამო დატოვა21.

 ტელეკომპანია „იმედის“ ინტერესი

იმ პირობებში, როცა „მაესტროს“ გაკოტრების საქმეს სასამართლო იხილავდა, დამატებითი შეკით-

ხვები ტელეკომპანიაში კონკურენტი არხიდან მილიონიანი ინვესტიციის გაკეთების სურვილმა გა-

აჩინა. 

მაესტროს 55%-იანი წილის მფლობელმა გია გაჩეჩილაძემ საჯაროდ განაცხადა, რომ „მაესტროს“ 

ფინანსური პრობლემების მოსაგვარებლად ის პატარკაციშვილების ოჯახს დაუკავშირდა და მისი 

მეგობარი ირაკლი რუხაძე დახმარებას დაჰპირდა22. ირაკლი რუხაძე კერძო ინვესტიციებისა და 

კაპიტალის საერთაშორისო მართვის კომპანიის „სელფორ ჯორჯიას“ ხელმძღვანელია. ის ბადრი 

პატარკაციშვილის ოჯახთან დაახლოებული პირია, რომელსაც ტელეკომპანია „იმედის“ არაფორმა-

ლურ მმართველადაც მოიხსენიებენ. სწორედ ირაკლი რუხაძის გადაწყვეტილებას უკავშირებს მისი 

გადაცემის „იმედზე“ დახურვას ტელეწამყვანი ინგა გრიგოლია.23

2016 წლის 8 თებერვლას მაესტროს მოქმედმა გენერალურმა დირექტორმა ბაია გადაბაძემ მიმოწე-

რა გაასაჯაროვა, რომლითაც ირკვევა, რომ ირაკლი რუხაძეს “მაესტროს” შეძენის სურვილი ადრეც 

გააჩნდა და ამ მიზნით ერთ-ერთ მეწილესთან, კოტე გოგელიასთან და მაკა ასათიანთან გარიგების 

დადებასაც ცდილობდა. მისი თქმით, რუხაძეს 7 მილიონ ნახევარ დოლარად სურდა „მაესტროს“ 

შინაარსის, მათ შორის ლიცენზიებისა და სიხშირეების მოპოვება24.

კომერციულ გარიგებაზე მიმდინარე მოლაპარაკებები ირაკლი რუხაძემაც დაადასტურა, რომელმაც 

მხარეებს შორის ფასზე შეუთანხმებლობაზე გააკეთა აქცენტი.

„კოტე გოგელია ითხოვდა 9,5 მილიონს, ჩვენ ვთავაზობდით 7,5 მილიონს. დღეს კოტე ითხოვს 

5,5-ს 30 პროცენტში, თუ არ ვცდები ბაჩო კიკაბიძის წილის გასხვისებაში. მე კოტეს ველაპარაკე 

21 ნეტგაზეთი, 3 ნოემბერი, 2011. http://netgazeti.ge/news/11300/
22 ლიბერალი, 2 თებერვალი, 2016. http://liberali.ge/news/view/20570/gachechiladze-maestro-rom-gadamerchina-patarkatsishvilebis-oj

akhtan-mokhda-chemi-urtiertoba
23 http://www.timer.ge/grigoliam-aseve-misi-da-irakli-rukhadzis-urthierthobaze-isaubra/
24 ტაბულა, 8 თებერვალი, 2016. http://www.tabula.ge/ge/story/104418-gadabadze-irakli-ruxadze-maestros-xelshi-chagdebas-adrec-cdil

obda



37

25 ინტერპრესნიუსი, 9 თებერვალი, 2016. http://www.interpressnews.ge/ge/politika/365436-irakli-rukhadze-ganckhadebas-gavaketheb-
sadac-shevecdebi-yvelaferi-ganvmarto.html?ar=A

7-8-ჯერ, ორი კვირის განმავლობაში და მაშინ რომ დათანხმებოდა „უცნობი“ ამ თანხას, არა-

ვის გეცოდინებოდათ ახლა ეს ამბები“, – განაცხადა ირაკლი რუხაძემ25.

2016 წლის იანვარში ცნობილი გახდა, რომ ტელეკომპანია „მაესტროსა“ და GDS-ის სარეკლამო 

დროს ტელეკომპანია „იმედი“ გაყიდდა. ამავე დროს 2016 წლიდან სამივე კომპანია სატელევიზიო 

რეიტინგების მთვლელი ახალი მოთამაშის ტრი-მედიას ხელმომწერი გახდა და ბაზარზე ადრე მოქ-

მედ კომპანია TVMR საქართველოსთან ხელშეკრულება აღარ გააგრძელა.

8 თებერვალს მაესტროსთან განვითარებულ მოვლენებზე განცხადება აშშ-ს სახელმწიფო დეპარ-

ტამენტის პრეს-სპიკერმა ჯონ კირბიმ გააკეთა და საქართველოს დემოკრატიული სიცოცხლისუნა-

რიანობისთვის მედიის მნიშვნელობას გაუსვა ხაზი. 


