
 

3. პრაიმ-თაიმის სატელევიზიო
 

3.1. საზოგადოებრივი მაუწყებელი 
 
საზოგადოებრივი მაუწყებლის
სახელმწიფო ტელე-რადიო კორპორაცი
მაუწყებლობის შესახებ კანონი
რადიო არხზე მაუწყებლობს, 
საჯარო სამართლის იურიდიული
დამოუკიდებელია ხელისუფლებისაგან
მმართველობას პარლამენტის
დანიშნული გენერალური 
საზოგადოებრივი მაუწყებლის
ხოლო წილი (SHR) მედია ბაზარზე
 
 

რაოდენობრივი მონაცემები 
 
მთლიანი გაშუქება. 4 თვის (1 აპრილი
თანახმად, საზოგადოებრივი მაუწყებლის
ყველაზე მეტი (13) სუბიექტი იყო წარმოდგენილი
დიდი მოცულობა მთავრობას (39,2%) 
შეადგინა.  
 
სხვა პარტიებიდან ყველაზე მაღალი
რომელსაც "რესპუბლიკური პარტია
გაშუქების მქონე პარტიები (3,8%) 
 
შედარებით დაბალი გაშუქება აქვთ
"ეროვნული ფორუმი" - 1,1%, 
"ლეიბორისტული პარტია" -1%, "მრეწველობა
-  0,6%. 
 
ახლადშექმნილი პარტიებიდან ყველაზე
ოდნავ ჩამორჩება “გირჩი” (1,1%), 
“თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოს
 
ინსტიტუტებიდან პრეზიდენტის მთლიანი
 
დიაგრამა 3.1.1. პოლიტიკური სუბიექტების

                                               
9
 http://www.tvmr.ge/ka#!ka/news/44/წლის 

11 

სატელევიზიო ახალი ამბების მონაცემები ტელევიზიების

 - პირველი არხი  

მაუწყებლის შესახებ: საზოგადოებრივი მაუწყებელი 1956 
კორპორაციის ბაზაზე შეიქმნა, მას შემდეგ, რაც 2004 

კანონი მიიღო. საზოგადოებრივი მაუწყებელი, რომელიც
, სახელმწიფო ქონების საფუძველზე, საჯარო დაფინანსებით

იურიდიული პირია, რომელიც არ ექვემდებარება არც ერთ სახელმწიფო
ხელისუფლებისაგან და ანგარიშვალდებულია საზოგადოების

პარლამენტის მიერ დამტკიცებული 9 კაციანი სამეურვეო 
 დირექტორი ახორციელებენ. TVMR საქართველოს

მაუწყებლის პირველი არხის 2015 წლის საშუალო წლიური რეიტინგი
ბაზარზე 3,92% იყო.  

 

აპრილი - 31 ივლისი)  მონიტორინგის საერთო მონაცემების
მაუწყებლის პირველი არხის პრაიმ-თაიმის საინფორმაციო

წარმოდგენილი იმათგან, ვისი გაშუქებაც 1% და 1%-ს
(39,2%) და  ქართულ ოცნებას (16,5%) დაეთმო, რამაც

მაღალი მაჩვენებელი (13%)  "ერთიან ნაციონალურ
პარტია" (5,7%), "თავისუფალი დემოკრატები" (4%), ჯამურად

(3,8%) და არასაპარლამენტო ოპოზიცია (2,1%) მოსდევენ. 

აქვთ სხვა კვალიფიციური პარტიებს: "პატრიოტთა
1,1%, "დემოკრატიული მოძრაობა - ერთიანი საქართველო

მრეწველობა გადაარჩენს საქართველოს"  - 0,7% და

ყველაზე მაღალი მაჩვენებელი აქვს „სახელმწიფო ხალხისთვის
” (1,1%), შედარებით დაბალი მაჩვენებლები აქვთ ახალ საქართველოს
საქართველოსთვის“ (0,3%).  

მთლიანი გაშუქების წილი 7,6%-ია, ხოლო ცესკოს - 1%.

სუბიექტების მთლიანი გაშუქება, საზოგადოებრივი მაუწყებელი - 

        
 

ტელევიზიების მიხედვით 

1956 წელს დაარსებული 
2004 წელს პარლამენტმა 

რომელიც 2 სატელევიზიო და 2 
დაფინანსებით მოქმედი 

სახელმწიფო უწყებას,
9
 

საზოგადოების წინაშე. არხის 
 საბჭო და მის მიერ 

საქართველოს მონაცემებით, 
რეიტინგი (ARM) 0,74%, 

მონაცემების (1763 მასალა) 
საინფორმაციო გამოშვებებში 

ს ზემოთ იყო. ყველაზე 
რამაც ჯამურად 55,7% 

ნაციონალურ მოძრაობას" აქვს, 
ჯამურად 1%-ზე დაბალი 

.  

პატრიოტთა ალიანსი" - 1,5%,  
საქართველო" - 1,1% , 

და  "კონსერვატორები" 

ხალხისთვის“ (1,4%), მას 
საქართველოს (0,6%) და 

1%. 

 პირველი არხი 

 



 

 
პირდაპირი და ირიბი გაშუქება
პრაიმ-თაიმის საინფორმაციო გამოშვებებში
დიდ ადგილს მთავრობას (პირდაპირი
ირიბი  -  16,2%) უთმობდა. ამასთანავე
გაშუქების მაჩვენებლები თითქმის
 
განსხვავებული ვითარებაა  "ერთიანი
პრეზიდენტის (პირდაპირი - 5,7%, 
- 2,4%), "სახელმწიფო ხალხისთვის
- 1,3%) შემთხვევაში, როცა ირიბი
ერთგვაროვანია და პირდაპირი ან
 
დიაგრამა 3.1.2 პოლიტიკური სუბიექტების
არხი 
 
 

 
 
კონტენტის ტონი სუბიექტების
ნეგატივის პირობებში პირველმა არხმა
ასევე წარმოდგენილი შემდეგი სუბიექტები
ხოლო პოზიტივი 3% იყო; "დემოკრატიული
ნეგატივითა და 3% პოზიტივით; "რესპუბლიკური
ჰქონდა. 
 
ყველაზე მაღალი ნეგატიური ტონით
1%-ზე დაბალი იყო, ხოლო ინდივიდუალური
რომლის პოზიტიური ტონი 5% იყო
ტონით „ქართული ოცნება“ (12%) 
შედარებით დაბალია მთავრობის
(6%), "გირჩის" (4%), "ლეობორისტული
საქართველო" (3%) და სხვათა მონაცემები
 
მართალია, დაბალი გაშუქებით, მაგრამ
პარტია „სახელმწიფო ხალხისთვის
(პოზიტიური 13%, ნეგატიური 3%) 
პარტიებიდან მაღალი პოზიტიური 

12 

გაშუქება. 4 თვის მონაცემებით, საზოგადოებრივი მაუწყებლის
გამოშვებებში როგორც პირდაპირი, ისე ირიბი გაშუქების

პირდაპირი 39,1%, ირიბი - 39,4%) და „ქართულ ოცნებას“ (
ამასთანავე უნდა აღინიშნოს, რომ ორთავე შემთხვევაში 

თითქმის იდენტურია. 

ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის" (პირდაპირი-11,9%, 
5,7%, ირიბი - 9,3%), არასაპარლამენტო ოპოზიციის  (პირდაპირი

ხალხისთვის" (პირდაპირი - 1%; ირიბი - 1,7%) და ცესკოს (პირდაპირი
ირიბი გაშუქება აჭარბებს პირდაპირს. დანარჩენ სუბიექტებთან

ან ირიბს აჭარბებს, ან მონაცემები თითქმის თანაბარია

სუბიექტების პირდაპირი და ირიბი გაშუქება, საზოგადოებრივი 

სუბიექტების გაშუქებაში. ყველაზე მაღალი ნეიტრალური ტონით
არხმა ეროვნული ფორუმი გააშუქა. მაღალი ნეიტრალური

სუბიექტები: არასაპარლამენტო ოპოზიცია (96%), რომლის
დემოკრატიული მოძრაობა ერთიანი - საქართველო

რესპუბლიკური პარტია" (93%), რომელსაც 6% ნეგატივი

ტონით (15%) ჯამურად ის სუბიექტები არიან წარმოდგენილი
ინდივიდუალური სუბიექტებიდან ერთიანი ნაციონალური

იყო. მაღალი ნეგატივი აქვს ასევე ცესკოს (13%), რომელსაც
“ (12%) ჩამორჩება. მმართველი პარტიის პოზიტიური

ს ნეგატიური ტონი (8%), "რესპუბლიკური პარტიის
ლეობორისტული პარტიის" (3%), "დემოკრატიული 

მონაცემები. 

მაგრამ მაღალი პოზიტიური ტონით გამოირჩევიან 
ხალხისთვის“ (პოზიტიური 16%, ნეგატიური 1%), "ლეიბორისტული

3%) და "თავისუფალი დემოკრატები" (პოზიტივი 10%, ნეგატიუ
 ტონი (9%) აქვს "გირჩს", რომლის ნეგატიური ტონი

მაუწყებლის პირველი არხი 
გაშუქების ფორმით ყველაზე 

“ (პირდაპირი 16,7%-ია, 
 პირდაპირი და ირიბი 

11,9%, ირიბი - 13,9%), 
პირდაპირი - 1,8%, ირიბი 
პირდაპირი - 0,7%, ირიბი 

სუბიექტებთან კი სურათი 
თანაბარია. 

 მაუწყებელი - პირველი 

 

ტონით (99%), 1%-იანი 
ნეიტრალური ტონით იყვნენ 

რომლის ნეგატივი 1%, 
საქართველო" (94%), 3%-იანი 

ნეგატივი და 1% პოზიტივი 

წარმოდგენილი, ვისი გაშუქებაც 
ნაციონალური მოძრაობა (14%), 

რომელსაც ნეგატიური 
პოზიტიური ტონალობა 8%-ია. 

პარტიის" (6%), პრეზიდენტის 
 მოძრაობა ერთიანი 

 შემდეგი სუბიექტები: 
ლეიბორისტული პარტია"  

ნეგატიური 1%). ახალი 
ტონი 4%-ია. 



 

დიაგრამა 3.1.3. პოლიტიკური სუბიექტების

 
სუბიექტების წილი ტელევიზიის
ყველაზე დიდი მოცულობა მთავრობასა
პოზიტიური ტონის 70%-ს შეადგენს
იდენტურია (ნეგატივი 22, 2%). 
მთავრობის წილი (37,3%) ნეგატიურ
ჩამოუვარდება.  
 
"ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის
20,3%-ია. "თავისუფალი დემოკრატების
"სახელმწიფო ხალხისთვის" წილი
პარტიის" წილს პოზიტიურ ტონში
პოზიტიურ ტონში (1,6%), ნეგატიურს
 
პრეზიდენტის წილს პოზიტიურ კონტენტში
დაფუძნებული პარტიებიდან საკმაოდ
ნეგატიურ კონტენტში (6,1%), ხოლო
 
დიაგრამა 3.1.4 პოლიტიკური სუბიექტე
მაუწყებელი, პირველი არხი 
 

 

 

13 

სუბიექტების გაშუქების კონტენტის ტონი-საზოგადოებრივი მაუწყებელი

ტელევიზიის პოზიტიურ და ნეგატიურ კონტენტში. პოზიტიური
მთავრობასა (47,7%) და "ქართულ ოცნებაზე" (22,3%) მოდის

შეადგენს. ქართული ოცნების წილი პოზიტიურსა და ნეგატიურ
22, 2%). ყველა სხვა სუბიექტზე კი პოზიტიური გაშუქების

ნეგატიურ კონტენტში სხვა სუბიექტებზე მაღალია

მოძრაობის" წილი პოზიტიურ კონტენტში - 10%, ხოლო ნეგატიურში
დემოკრატების" წილი პოზიტიურ კონტენტში - 6,3%, ნეგატივში

ილი პოზიტივში - 3,5%, ხოლო ნეგატიურ ტონში - 0,2%
ტონში (2,2 %), ნეგატიურში (0,3%) ჩამორჩება, ისევე როგო

ნეგატიურს (0,3%) აღემატება.  

კონტენტში (2,3%), ნეგატიური ტონის წილს 2-ჯერ აღემატება
საკმაოდ მაღალია “თამაზ მეჭიაური-ერთიანი საქართველოსთვის

ხოლო მისი წილი პოზიტიურ ტონის კონტენტში კი  - 0,2%

სუბიექტების გაშუქების წილი პოზიტიურ და ნეგატიურ კონტენტში 

მაუწყებელი - პირველი არხი

 

პოზიტიური კონტენტის 
მოდის, რაც მთლიანობაში 
ნეგატიურ ტონში თითქმის 

გაშუქების 30% ნაწილდება. 
მაღალია, თუმცა, პოზიტივს 

ნეგატიურში 2-ჯერ მეტი - 
ნეგატივში კი - 0,5%-ია. 

0,2%-ია. "ლეიბორისტული 
როგორც "გირჩის" წილი 

აღემატება (4,7%). ახლად 
საქართველოსთვის” წილი 

0,2%ია.  

 - საზოგადოებრივი 

 



14 
 

თვისებრივი მონაცემები  

საზოგადოებრივი მაუწყებლის მონიტორინგმა გამოკვეთა, რომ მაუწყებელი გამოირჩევა პოლიტიკურ 
სუბიექტთა ფართო სპექტრის გაშუქებით და ძირითადად იცავს ეთიკურ სტანდარტებსა და ბალანსს. თუმცა 
გვხვდება ცალკეული შემთხვევები, როცა დარღვეულია როგორც ბალანსი მხარეთა შორის, ასევე 
წარმოდგენილია არასრული ინფორმაცია, რაც ფაქტობრივ სიზუსტესთან დაკავშირებულ პრობლემებს 
ქმნის. საზოგადოებრივი აზრის კვლევების გაშუქების დროს, ტელეკომპანია ძირითადად იცავს სტანდარტს, 
თუმცა კვლევის სანდოობისადმი წაყენებული ყველა მოთხოვნა და აუცილებელი რეკვიზიტი ყოველთვის 
წარმოდგენილი არ არის.    

ფაქტობრივი სიზუსტე/სრულფასოვანი ინფორმაცია.  22 მაისს, ზუგდიდის რაიონის სოფელ 
კორცხელში საკრებულოს შუალედური არჩევნების დროს ნაციონალური მოძრაობის ლიდერების მიმართ 
ფიზიკური ძალადობის შესახებ სიუჟეტის (22 მაისი, 20:01 წუთზე) წარდგენისას წამყვანმა აქცენტი 
ინციდენტზე სამართალდამცავთა მხრიდან რეაგირებაზე გააკეთა, ასევე აღნიშნა, რომ დაზიანებები 10-ზე 
მეტმა მოქალაქემ მიიღო, რომელთა შორის "ნაციონალური მოძრაობის" ლიდერები და მოქმედი 
დეპუტატები იყვნენ. ჟურნალისტმა კი სიუჟეტში შემდეგი განაცხადა:  

“თვითმხილველების განცხადებით, სიტუაცია კორცხელის საარჩევნო უბანთან დღის პირველ 
ნახევარში დაიძაბა, როცა საჯარო სკოლის მიმდებარე ტერიტორიაზე "ნაციონალური მოძრაობის" 
წევრი ნიკა მელია გამოჩნდა. სიტყვიერი დაპირისპირება მალევე ფიზიკურ დაპირისპირებაში 
გადაიზარდა.” 

სიუჟეტი ასახავდა ორივე დაპირისპირებული მხარის პოზიციებს, თუმცა თავად თვითმხილველების 
სინქრონი, რომელიც ამტკიცებდა, რომ  ფიზიკური დაპირისპირება ნაციონალური მოძრაობის წევრის 
გამოჩენამ გამოიწვია, წარმოდგენილი არ ყოფილა. არც ერთ რესპონდენტს, არც თავად ჟურნალისტს 
სიუჟეტში არ უსაუბრია, თუ რა რეაგირება მოახდინეს სამართალდამცავებმა ადგილზე ინციდენტის 
აღსაკვეთად.  მართალია, სიუჟეტში აღნიშნულია, რომ ჟურნალისტებს საქმიანობაში ინციდენტში 
მონაწილე პირები ხელს უშლიდნენ და ბოთლებს და ქვებსაც კი ესროდნენ, მაგრამ არ ყოფილა 
წარმოდგენილი თავად დაზარალებული ჟურნალისტების კომენტარები. ასევე სხვა მედია საშუალებით 
გაშუქებული კომენტარები, რომელთა თანახმად, სპორტსმენები ჟურნალისტს გადაღებული მასალის 
წაშლას სთხოვდნენ.  

არასათანადო ბალანსი/არასრული ინფორმაცია.  30 ივლისს “მოამბემ” 20:00 მოამზადა სიუჟეტი, 
რომელიც შეეხებოდა საკონსტიტუციო სასამართლოს მოსამართლეთა ერთი ნაწილის ბრალდებებს სხვა 
მოსამართლეების მიმართ ე.წ. “კაბელების საქმესთან” დაკავშირებით. პლენუმის 5 წევრის ბრალდება 
სასამართლოში შესული საქმეების კანონდარღვევით მიღებასა და რეგისტრაციაში გატარებას შეეხებოდა, 
რის საილუსტრაციოდაც ე.წ. “კაბელების საქმე” იყო მოყვანილი, რომელიც თავის მხრივ პოლიტიკურ 
სუბიექტ “თავისუფალ დემოკრატებს” და მათ ლიდერს, თავდაცვის ყოფილ მინისტრს უკავშირდება. 
 
სიუჟეტში მოყვანილია დაპირისპირებული ორი მხარის, ასევე მოსარჩლის კომენტარი: ერთი მხარე 
აცხადებს, რომ სარჩელს შაბათ-კვირას 3 გვერდი დაემატა, რაც ხარვეზის დადგენის საფუძველია, ხოლო 
მოსამართლეთა მეორე მხარის, ასევე მოსარჩელეთა ("თავისუფალი დემოკრატების") მტკიცებით, 
სარჩელის დაზუსტება აპრობირებული პრაქტიკაა. ჟურნალისტს არ შეუსწავლია სარჩელების 
რეგისტრაციისა და დასაშვებობისთვის დადგენილი საკანონმდებლო და შიდანორმატიული წესები, 
რამდენად შესაძლებელია, არსებული რეგულაციებით სარჩელის დაზუსტება. შესაბამისად, სიუჟეტიდან 
მაყურებელმა ვერ მიიღო ინფორმაცია, სამართლებრივად რამდენად საფუძვლიანი იყო როგორც ერთი 
მხარის ბრალდებები, ასევე მოპასუხე მხარის საპასუხო არგუმენტები. 
  
ჟურნალისტი სიუჟეტში ასევე იხსენებს ძველ ბრალდებებს საკონსტიტუციო სასამართლოს ერთი კოლეგიის 
მიმართ,  რომ ისინი გახმაურებულ საქმეებს (რუსთავი 2-ის, კაბელების, თბილისის ყოფილი მერის) 
ფორსირებულ ტემპებში განიხილავენ. სიუჟეტში არ არის მოყვანილი საქმეების განხილვის 
ხანგრძლივობის საშუალო სტატისტიკა და არ არის ნაჩვენები, წარმოადგენს თუ არა კერძო ტელევიზიისა 
(რუსთავი 2) და ოპოზიციური პარტიების ("თავისუფალი დემოკრატების" და "ნაციონალური მოძრაობის") 
საჩივრების განხილვის ვადები გამონაკლისს საერთო წესიდან. 
  

ბალანსი. 17 მაისს “მოამბემ” (20:21 წუთზე) ე.წ. კაბელების საქმეზე სასამართლოს მიერ გამოტანილ 
განაჩენთან დაკავშირებით სიუჟეტი მოამზადა. აღნიშნული განაჩენის თანახმად, თავდაცვის სამინისტროს 
ყოფილ მაღალჩინოსნებს პატიმრობა მიესაჯათ. სიუჟეტი შეეხება თავისუფალი დემოკრატების 
ბრალდებებს იმის შესახებ, რომ მოსამართლე ბესიკ ბუგიანიშვილი პროკურატურის მითითებებს 
ასრულებდა. სიუჟეტში ასევე მოყვანილია არასამთავრობო ორგანიზაციების წარმომადგენლების 
კომენტარები, რომლებიც გადაწყვეტილების დაუსაბუთებლობაზე საუბრობენ. მასალაში პროკურატურის 
კომენტარი წარმოდგენილი არ არის, მოყვანილია მხოლოდ იუსტიციის უმაღლესი საბჭოს მიერ 
გავრცელებული განცხადების ამონარიდი, რაც მთლიანობაში არასათანადო ბალანსს ქმნის.  

საზოგადოებრივი აზრის კვლევის გაშუქება/ფაქტობრივი სიზუსტე. 28 ივნისს საზოგადოებრივმა 
მაუწყებელმა რუსთავი 2-ის დაკვეთით კომპანია გერმანულ-ამერიკული კომპანია GFK-ის მიერ 
შესრულებული კვლევა გააშუქა. გაშუქების დროს ტელეკომპანიამ მთავარი აქცენტი კვლევის 
ჩამტარებელი კომპანიის არასანდოობაზე გააკეთა, რისთვისაც კომპანიის საქმიანობიდან მხოლოდ 
პრობლემური მაგალითები მოიყვანა (მაგალითად, ის, რომ 2012 წელს კომპანიის მიერ ჩატარებული 



15 
 

ეგზიტპოლების შედეგები არ დაემთხვა არჩევნების შედეგებს; ყირიმსა და თურქეთში შექმნილი 
სხვადასხვა პრობლემები).  

ამას გარდა არასრულფასოვნად მოხდა კვლევის შედეგების გაშუქება. მაგალითად, ქართული ოცნების და 
ნაციონალური მოძრაობის რეიტინგები ისე დასახელდა, ("ქართული ოცნება" - 22,4%; "ნაციონალური 
მოძრაობა" - 21.7%; "სახელმწიფო ხალხისთვის" - 7.8%), რომ ჟურნალისტმა არ აღნიშნა, როგორი იყო იმ 
რესპონდენტთა რიცხვი, ვინც კითხვაზე „თუ ჩავთვლით, რომ 8 ოქტომბრის საპარლამენტო არჩევნებში 
მონაწილეობთ, რომელ პარტიას მისცემდით ხმას?“,  შემდეგი პასუხი გასცა: უარი განაცხადა (10%) ან 
აღნიშნა, რომ უჭირდა პასუხის გაცემა/გადაწყვეტილება ჯერ მიღებული არ ჰქონდა (19.4 %), ხმას არცერთ 
პარტიას არ აძლევდა (3.9%). გაშუქების დროს ტელეკომპანიას ასევე არ მოუწოდებია ინფორმაცია 
კვლევის ცდომილების ფარგლების შესახებ. აღნიშნული ინფორმაცია არსებითია შედეგების 
სრულფასოვანი აღქმისთვის. 

ჟურნალისტი სიუჟეტში ამბობს:  

„რაც შეეხება მეთოდოლოგიას და ვინ არის კონტრაქტორი კომპანია, რომელმაც საველე 
კვლევები ჩაატარა, უცნობია. რუსთავი2-ს ეს მონაცემი ამ დრომდე არ გამოუქვეყნებია. მხოლოდ 
ის გაასაჯაროვა, რომ ივნისში ჩატარდა და 2200 ადამიანი მონაწილეობდა.“  

რუსთავი 2-ს მართლაც არ დაუსახელებია კვლევის საველე სამუშაოების შემსრულებელი, თუმცა სხვა 
მონაცემები, მათ შორის მეთოდოლოგიაც როგორც ტელევიზიით გააშუქა, ასევე ეს მონაცემები ვებ-
გვერდზეც არის ხელმისაწვდომი, რითაც მაუწყებელმა არასწორი ინფრომაცია გაავრცელა. 

14 აპრილს საზოგადოებრივმა მაუწყებელმა, (20:23 წუთზე), რუსთავი 2-ის, მაესტროს, „კავკასიას“ და 
რამდენიმე სხვა ტელეკომპანიის მსგავსად, გააშუქა სააგენტო GHNის მიერ გამოქვეყნებული ქართული 
ოცნების შიდა კვლევა.  მოწოდებული იყო მხოლოდ რამდენიმე პარტიის რეიტინგი და ქართული ოცნებისა 
და ორი პოლიტიკური პარტიის წარმომადგენლის კომენტარები. 

მიუხედავად იმისა, რომ „ქართული ოცნების“ წარმომადგენელი არ ადასტურებდა, რომ აღნიშნული 
კვლევა მათი პარტიის შიდა კვლევა გახლდათ და ამბობდა, რომ მათი კვლევის შედეგები რადიკალურად 
განსხვავებულია.  ტელეკომპანიას არ მოუწოდებია ინფორმაცია იმის თაობაზე, თუ როგორ მოიპოვა 
აღნიშნული შედეგები სააგენტომ. არ უცდია ასევე კვლევის დეტალებისა და რეკვიზიტების 
(გამოკითხულთა რაოდენობა, მეთოდი, შემსრულებელი, ცდომილება და ა.შ.) მოპოვება.  

 

3.2. რუსთავი 2  

 
 

რუსთავი 2-ის შესახებ: 1994 წელს რუსთავი 2
10
 ეროსი კიწმარიშვილმა, ჯარჯი აქიმიძემ და 

დავით დვალმა დააფუძნეს. 2003 წლის ვარდების რევოლუციის შემდეგ, როცა ხელისუფლებაში 
ნაციონალური მოძრაობა მოვიდა, 2004-2012 წლებში რუსთავი 2-ის საკუთრება 20-ჯერ 
შეიცვალა. პირველი ცვლილება 2004 წელს განხორციელდა, რომლის შედეგადაც 
ტელეკომპანიის წილები ქიბარ ხალვაშის და მისი კომპანიის საკუთრებაში აღმოჩნდა. იმ 
პერიოდში ქიბარ ხალვაში თავდაცვის მინისტრ ირაკლი ოქრუაშვილთან დაახლოებული პირი 
იყო.  
2016 წლის საპარლამენტო არჩევნებამდე 4 თვით ადრე სააპელაციო სასამართლომ რუსთავი 
2-ის ქონება ბიზნესმენ ქიბარ ხალვაშს  და მის კომპანია “პანორამას” მიაკუთვნა. 
ტელეკომპანიის საკუთრებასთან დაკავშირებული საკითხი მის ამჟამინდელ მფლობელებს 
ლევან და გიორგი ყარამანაშვილებს, ასევე შპს “ტელეკომპანია საქართველოს” უზენაეს 
სასამართლოში აქვთ გასაჩივრებული. TVMR საქართველოს მონაცემებით

11
, 2015 წელს 

ტელებაზარზე რუსთავი 2 ლიდერობდა და მისმა  საშუალო წლიურმა რეიტინგმა (AMR) 5,43% 
შეადგინა, წილმა (SHR) კი - 28,78%.  

 
რაოდენობრივი მონაცემები 
 
მთლიანი გაშუქება. რუსთავი 2-ის  4 თვის  (1 აპრილი-31 ივლისი) მონიტორინგის თანახმად, 
ტელეკომპანიამ პრაიმ-თაიმის საინფორმაციო გამოშვებებში მთლიან გაშუქებაში (1 728 მასალიდან) 
ყველაზე დიდი ადგილი მთავრობას (28,2%) და კოალიცია „ქართულ ოცნებას“ (25,1%) დაუთმო, რამაც 
ჯამურად 53,3% შეადგინა.  
 
რაც შეეხება სხვა კვალიფიციურ პარტიებს, გაშუქების ყველაზე მაღალი მაჩვენებელი (19,7%) "ნაციონალურ 
მოძრაობას" აქვს, რომელსაც "თავისუფალი დემოკრატები" (7,5%) და "რესპუბლიკელები" (3,3%) 
მოსდევენ. სხვა მედია საშუალებებთან შედარებით რუსთავი 2-ზე ერთ-ერთი ყველაზე მაღალი გაშუქების 

                                                
10
 Mediameter, MDF, რუსთავი 2, http://mediameter.ge/ge/media-profiles/rustavi-2 

11
 http://www.tvmr.ge/ka#!ka/news/44/წლის 


