


1 
 

 
 
 
ავტორები:     მარიამ პატარიძე, გელა ბოჩიკაშვილი, დალი ქურდაძე 
რედაქტორი: თამარ კინწურაშვილი 
დიზაინი:        თამარ ტაბატაძე, მაკო ცუცქირიძე 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
მედიის განვითარების ფონდი 
www.mdfgeorgia.ge 
www.mediameter.ge 
 
 
 
 

http://www.mdfgeorgia.ge/
http://www.mediameter.ge/


2 
 

სარჩევი 

 
 
 
მთავარი მიგნებები 4 

1. სამაუწყებლო მედიის დეკლარირებული 
შემოსავლები 5 

2. რეკლამისა და ინფორმაციის გავრცელების მიზნით 
მედიაში საბიუჯეტო თანხების   განაწილების პრაქტიკა 11 

3. საბიუჯეტო კონტრაქტები მედიებთან, რომლებიც 
სიძულვილის ენას, ანტიდასავლურ განწყობებს 
აღვივებენ და რუსული პროპაგანდის ტირაჟირებას 
ახდენენ 

17 

 
 
 
 

 
 
 
 
 



3 
 

 
შესავალი 

 
წინამდებარე კვლევა მიზნად მედიის ფინანსური შემოსავლების შესწავლას და მედიაში 
ინფორმაციისა და რეკლამის გავრცელების მიზნით საბიუჯეტო სახსრების განაწილების პრაქტიკის 
შესწავლას ისახავს მიზნად. 
 
ანგარიში ეყრდნობა დოკუმენტების ანალიზს, საჯარო დაწესებულებებიდან გამოთხოვილ 
ოფიციალურ ინფორმაციას, კომუნიკაციების მარეგულირებელი კომისიის ვებ-გვერდსა და 
სახელმწიფო შესყიდვების სააგენტოს ელექტრონულ მონაცემთა ბაზაში ხელმისაწვდომ 
დოკუმენტაციას, ასევე მედიით გავრცელებულ ცნობებს. 
 
პირველი ნაწილი მაუწყებლების მიერ დეკლარირებულ შემოსავლებს ასახავს, მეორეში საბიუჯეტო 
ორგანიზაციების მიერ ინფორმაციისა და რეკლამის გავრცელების მიზნით მედია საშუალებებთან 
კონტრაქტების გაფორმების პრაქტიკაა მიმოხილული. ცალკე არის გამოყოფილი ის მედია 
საშუალებები, რომლებიც სიძულვილის ენას და ანტიდასავლურ განწყობებს აღვივებენ და საბიუჯეტო 
კონტრაქტებს იღებენ. 
 
ანგარიში 2016 წლის პერიოდს ასახავს. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 



4 
 

მთავარი მიგნებები 
 
2016 წელს შემდეგი ტენდენციები გამოიკვეთა: 
 

● 2015 წელთან შედარებით 2016 წელს სატელევიზიო მედიის შემოსავლები 10,8 მლნ ლარით 
გაიზარდა. ბაზარზე კვლავ დომინირებდა რუსთავი 2, რომელსაც მეორე ადგილზე მყოფი ტვ 
“იმედი” 16,2%-ით ჩამორჩებოდა.  

● მიუხედავად დიდი  ნაციონალური არხების შემოსავლების ზრდის ტენდენციისა, მათი წილი 
ბაზარზე წინა წლებთან შედარებით შემცირდა, რადგან სარეკლამო თანხების სხვა მცირე 
მოთამაშეებზე გადანაწილება მოხდა.  

● მაღალი შემოსავლების მქონე ტელევიზიებიდან ტვ “ობიექტივი” ერთადერთია, რომლის 
შემოსავლის დიდ წილს (38,3%) შემოწირულობები შეადგენს.  

● 2016 წელს რადიოების შემოსავალმა 2015 წელთან შედარებით 1,2 მლნ ლარით იკლო.  
● მართალია, 2016 წელს 2015 წელთან შედარებით მედია საშუალებებთან საბიუჯეთო 

ორგანიზაციების მიერ გაფორმებული ხელშეკრულებების ღირებულება 2 970 119 ლარით 
შემცირდა, თუმცა, თითქმის გაორმაგდა ონლაინ მედიასთან გაფორმებული 
ხელშეკრულებების ღირებულება.  

● ტელევიზიებიდან ყველაზე დიდი ღირებულების ხელშეკრულება რუსთავი 2-თან და თითქმის 
იდენტური “იმედთან” გაფორმდა, რეგიონულებიდან ქვემო ქართლის ტელევიზიასთან.  

● რადიოებიდან სიბიუჯეტო კონტრაქტების მხრივ ლიდერობს “იმედი”, ხოლო ონლაინ მედიიდან 
“პალიტრა მედია” ჰოლდინგში შემავალი გამოცემები.  

● ბეჭდვით მედიაშიც ყველაზე მეტი ღირებულების საბიუჯეტო კონტრაქტი პალიტრა ჰოლდინგში 
შემავალ გაზეთ “კვირის პალიტრასთან” გაფორმდა, რომელსაც “რეზონანსი” მოსდევს, ხოლო 
რეგიონული მედიიდან ლიდერობს “ლიტერატურული მესხეთი”. 

● ონლაინ და ბეჭდურ მედიაში დაფინანსებული შინაარსის სარედაქციო მასალებისგან გამიჯვნა 
უმეტეს შემთხვევებში არ ხდება. რეგიონულ ტელევიზიებთან გაფორმებული ზოგიერთი 
კონტრაქტი კი სარედაქციო დამოუკიდებლობაში ჩარევის ფორმალიზებას წარმოადგენს. 

● საბიუჯეტო ორგანიზაციები აგრძელებენ კონტრაქტების გაფორმებას ისეთ მედიებთან, 
რომლებიც სიძულვილის ენას და ანტიდასავლურ განწყობებს აღვივებენ. წინა პერიოდისგან 
განსხვავებით, 2016 წელს კონტრაქტორთა შორის ღიად პრორუსული გამოცემა “თბილისი 24” 
აღმოჩნდა, რომელიც პრორუსულ პარტია “ცენტრისტებთან” დაკავშირებული ორგანიზაციაა. 
აღნიშნულ გამოცემაში საინფორმაციო კამპანიას სასჯელაღსრულებისა და პრობაციის 
სამინისტრო ახორციელებს.  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 



5 
 

1. სამაუწყებლო მედიის დეკლარირებული შემოსავლები 

 
 
შემაჯამებელი პარაგრაფი: 2015 წელთან შედარებით 2016 წელს სატელევიზიო მედიის 
შემოსავლები 10,8 მლნ ლარით გაიზარდა. ბაზარზე კვლავ დომინირებდა რუსთავი 2, 
რომელსაც მეორე ადგილზე მყოფი ტვ “იმედი” 16,2%-ით ჩამორჩებოდა. მიუხედავად დიდი  
ნაციონალური არხების შემოსავლების ზრდის ტენდენციისა, მათი წილი ბაზარზე წინა 
წლებთან შედარებით შემცირდა, რადგან სარეკლამო თანხების სხვა მცირე მოთამაშეებზე 
გადანაწილება მოხდა. მაღალი შემოსავლების მქონე ტელევიზიებიდან ტვ “ობიექტივი” 
ერთადერთია”, რომლის შემოსავლის დიდ წილს (38,3%) შემოწირულობები შეადგენს. 2016 
წელს რადიოების შემოსავალმა 2015 წელთან შედარებით 1,2 მლნ ლარით იკლო.  

 
 
ტელევიზია. კომუნიკაციების მარეგულირებელი კომისიის მონაცემების მიხედვით1, 2016 წელს 
სატელევიზიო მაუწყებლების შემოსავალმა 95,7 მლნ ლარი შეადგინა, რაც  2015 წლის   მონაცემებთან 
(84,9 მლნ ლარი) შედარებით 10,8 მლნ ლარით მეტია.   
 
2016 წლის მონაცემებით, რუსთავი 2  მედია ბაზარზე კვლავ დომინირებდა. მისმა შემოსავალმა 2016 
წელს 41,7 მლნ ლარი შეადგინა, რაც 2015 წელთან შედარებით 3,7 მლნ ლარით მეტია.  ტელეკომპანია 
"იმედი" "რუსთავი 2"-ს 16,2%-ით ჩამორჩება. 2016 წელს მთლიან შემოსავლების მხრივ მეორე დიდი 
ნაციონალური არხის - “იმედის” წილი 1,2 მლნ ლარით  გაიზარდა (5%-ით)  და 26,2 მლნ ლარი 
შეადგინა. ბაზარზე მესამე ადგილზეა (6,8%) საქართველოს მედია ქსელი, რომელის შემოსავლები 
მეტწილად კონტენტის რეალიზების ხარჯზე წინა წელთან შედარებით 2,6 %-ით  გაიზარდა და 6 520 
873,18 ლარი შეადგინა. შემოსავლები გაეზარდა  ტელეკომპანია მაესტროს  7,1 %-ით (2016 წ: 5 487 945 
ლარი) და GDS-საც  (1 005 099,5 ლარით), ამ უკანასკნელის შემოსავალი წინა წელთან შედარებით 53.2 
%-ით გააუმჯობესა. სტუდია მაესტროსა და GDS-ის შემთხვევაშიც შემოსავლის ძირითადი წყარო 
სატელევიზიო რეკლამა იყო. აქვე უნდა აღინიშნოს, რომ GDS-ის 2016 წლის შემოსავლის 66 % (1 927 
534,36 ლარი)  III და IV კვარტალში (1 ივლისი- 31 დეკემბერი)  დაფიქსირდა, აქედან რეკლამის წილი (1 
368 257,23) 70 %-ია.  
 
მიუხედავად იმისა, რომ  მაღალი შემოსავლის მქონე დასახელებული 8 ტელეკომპანიის შემთხვევაში, 
2016 წელს ყველას შემოსავალი გაიზარდა, ბაზარზე მათი წილი წინა პერიოდთან შედარებით 
შემცირდა, რადგან თანხების სხვა მოთამაშეებზე გადანაწილება მოხდა. კერძოდ, ტელეკომპანიების: 
რუსთავი 2-ის (2015 წ.44,8 %, 2016: 43,6%),  იმედის (2015 წ.29,4%, 2016: 27,4%), საქართველოს მედია 
ქსელისა ( 2015 წ.7,5%, 2016: 6,8%) და მაესტროს (2015 წ.6%, 2016: 5,7%) წილი ბაზარზე წინა წელთან 
შედარებით შემცირდა.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 

                                                
1 ბოლო წვდომა 31 იანვარი, 2016 



6 
 

დიაგრამა 1.1. ტელევიზიების 2015 და 2016 წლების სატელევიზიო შემოსავლები მედიების მიხედვით 
 

 
 
 
 

 
 
 
როგორც დიაგრამა 1.1-დან ჩანს, 2016 წელს შედარებით მცირე ტელევიზიების შემოსავლის მხრივ 
ცალკე სუბიექტებად იმკვიდრებენ ბაზარზე თავს. ესენია: იბერია TV - 2%, მედია-კავშირი ობიექტივი - 
1,8%, ტელეკომპანია პირველი - 1,5%. სხვა ტელევიზიების შემოსავლები კი, რომელშიც რეგიონული 
მედიაც შედის, ჯამურად  8,2%-ს შეადგენს. აღსანიშნავია, ტელეკომპანია პირველის სარეკლამო 
შემოსავლების მკვეთრი ზრდა 2015 წელთან შედარებით (1,18 მლნ ლარით - 1036,6%), რაც არხზე 
საზოგადოებრივ-პოლიტიკური გადაცემების დაწყებას შესაძლოა უკავშირდებოდეს (2015, წ.: 113 587,79; 
2016: 1 291 060,94 ლარი).  
 
ტელეკომპანია პირველი 2016 წელს  შემოსავლების მხრივ 8 ყველაზე დიდ ტელევიზიას შორის 
მოხვდა. აღსანიშნავია, რომ  ტელეკომპანია ტაბულას 2016 წელს ფინანსური შემოსავლები 



7 
 

გაუნახევრდა (54 %-ით შეუმცირდა) და 2016 წელს 516 795, 42 ლარი შეადგინა.  
 
ცხრილი 1.1. ტელეკომპანიების შემოსავლების ზრდა 
 

 
ზრდა 

 
2016 

 
2015 

 
ტელევიზიები 

 
413% 

 
1 454 392,85 

 
283 342,03 

 
ტელეკომპანია 

პირველი 
 

150% 
 

1 874 729,23 
 

747482,28  
 

იბერია TV  

 
56% 

 
1 691 397 

 
1080873,27 

 
არასამეწარმეო 
მედია-კავშირი 

ობიექტივი 
 
“ობიექტივის” შემომწირველები. ტელეკომპანიების შემოსავლების ძირითად წყაროს რეკლამა, 
სპონსორობა და საეთერო დროის გაყიდვა წარმოადგენს. დიაგრამა 1.1-ზე გამოსახული იმ 8 
ტელეკომპანიიდან, რომლებიც შემოსავლის ყველაზე მაღალი მაჩვენებლით გამოირჩევიან,  მედია-
კავშირი “ობიექტივი” ერთადერთი ტელევიზიაა, რომლის შემოსავალის მნიშვნელოვან წყაროს (38,3 
%) შემოწირულობები შეადგენს. 2015 წელს ტელეკომპანიის შემოწირულობები 48 % იყო, ხოლო  2016 
წლის შესაბამისს პერიოდში ამ მაჩვენებელმა 38,3% შეადგინა. ამასთან 8,5 % “ობიექტივის” 
მფლობელის შემოწირულობაა,  ხოლო 91,5 % - სხვა პირების.  
 
დიაგრამა 1.2. მედია-კავშირ “ობიექტივის” 2015 და 2016 წლის შემოსავლის წყაროები 
 

 
აღსანიშნავია ისიც, რომ ტელეკომპანია ობიექტივის მთლიანი შემოსავალი 2015 წელთან შედარებით 
2016 წელს 1,6-ჯერ გაიზარდა და 1 691 397ლარი შეადგინა. 2015 წელთან შედარებით 2016 წელს  
ობიექტივის შემოსავლებში შემოწირულობებით მიღებული შემოსავალი 129 672 ლარით მეტი იყო, 
თუმცა ერთიან შემოსავალში შემოწერულობების ხვედრითი წილი 2016 წელს 9,6 %-ით შემცირდა, 
სარეკლამო შემოსავალი კი გაორმაგდა (გაიზარდა 1,9 ჯერ), რაც  შესაძლოა, 2016 წლის 



8 
 

საპარლამენტო არჩევნებს და ბაზარზე პოლიტიკური რეკლამის შემოდინებას უკავშირდებოდეს. 
“ობიექტივი” პოლიტიკურ გაერთიანება “პატრიოტთა ალიანსთან”2 დაკავშირებული მედია 
საშუალებაა. 
 
დიაგრამა 1.3. “ობიექტივის”  შემოსავლების ზრდის დინამიკა 2015 და 2016 წლებში 
 
 

 
 
 
 

 
2016 

 
2015 

 
მედია-კავშირი ობიექტივი 

 
1 042 084 ლარი 

 
553 561 ლარი 

 
რეკლამა 

 
647 647 ლარი 

 
517 975 ლარი 

 
შემოწირულობები 

 
0 
 

 
2 119 ლარი 

 
საეთერო დროის გაყიდვა 

 
1 666 ლარი 

 
7 218,27 ლარი 

 
სხვა 

 
1 691 397 ლარი 

 
1 080 873,27 ლარი 

 
ჯამი 

 
 
 
საზოგადოებრივი მაუწყებელი და საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია და 
რადიო. კომუნიკაციების მარეგულირებელი კომისიის მონაცემების მიხედვით,3 2016 წელს 
საზოგადოებრივი მაუწყებლის შემოსავალმა 40,7 მლნ (40 688 728,99)  ლარი შეადგინა. აქედან 
სპონსორობით მიღებული შემოსავალი 3,6 %-ს შეადგენს, რეკლამა 0,8 %-ს,  ტექნიკური მომსახურება 
0.2 %-ს, შემოსავლის ძირითად წყაროს 95,3-ს (38768651,47 ლარი) კი სხვა სახით - მიღებული 
შემოსავალი წარმოადგენს.  
 
საზოგადოებრივი მაუწყებლისგან მოწოდებული ინფორმაციით, სხვა შემოსავალი აერთიანებს 
შემდეგი სახით მიღებულ შემოსავლებს: ასიგნები სახელმწიფო ბიუჯეტიდან, გრანტი (გადაცემები), 

                                                
2 http://mediameter.ge/ge/media-profiles/obiektivi 
3 ბოლო წვდომა 23 თებერვალი, 2016 

http://mediameter.ge/ge/media-profiles/obiektivi


9 
 

დებიტორული დავალიანება (აღსრულების ეროვნული ბიურო), დეპოზიტის პროცენტი, საიჯარო 
შემოსავალი, მიღებული პირგასამტეხლო და  საარქივო მომსახურება; 
 
რაც შეეხება, საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიასა და რადიოს, 2016 წელს მისი 
შემოსავალი 6,3 მლნ (6 313 269,76)  ლარი იყო.  
 
საზოგადოებრივი მაუწყებლისა და საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიასა და რადიოს 
2016 წლის შემოსავლების 2015 წლის მონაცემებთან შედარება წარმოდგენილი არ არის, ვინაიდან 
დასახელებულ ტელეკომპანიებს 2015 წელს კომისიისთვის შემოსავლების შესახებ ინფორმაციის 
წარდგენის ვალდებულება არ ჰქონდათ. კომისიის 2016 წლის 11 თებერვლის გადაწყვეტილებით4 , 
ფინანსური ანგარიშგების ფორმების კომისიისთვის წარგდენის ვალდებულება ელექტრონული 
კომუნიკაციების სფეროში ავტორიზებულ/ლიცენზიის მფლობელ პირებთან ერთად, ყველა 
მაუწყებელს, შესაბამისად საზოგადოებრივ მაუწყებელს და საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის 
ტელევიზიასაც გაუჩნდათ.5 
 
რადიომაუწყებლები. 2016 წელს რადიოების შემოსავალმა 2015 წელთან შედარებით 1,2 მლნ 
ლარით იკლო და 12 034 887,74 ლარი შეადგინა. 2015 წელს კი აღნიშნული  მონაცემი 13 227 847,09 
ლარი  იყო. 
 
2015 წლის მსგავსად ბაზარზე კვლავ რადიო ჰოლდინგი “ფორტუნა” დომინირებდა, რომლის 
შემოსავალმა 5 050 494 ლარი შეადგინა. მიუხედავად იმისა, რომ  2015 წელთან შედარებით კომპანიის 
შემოსავალმა 151 505 ლარით იკლო, ბაზარზე რადიო “ფორტუნას” ხვედრითი წილი გაიზარდა (2015 წ. 
39,3%, 2016:42 %). შემდეგ ადგილზეა რადიო “იმედი” 1 377 286 ლარით, რომლის შემთხვევაშიც, წინა 
წელთან შედარებით  შემოსავლის ზრდა (230 251 ლარით) დაფიქსირდა. რადიო იმედის 
შემოსავლების მნიშვნელოვან წყაროს რეკლამა 64,5 % და სპონსორობა 34,6 %  წარმოადგენს.  
მესამე ადგილზეა რადიო კორტესი-გიდაგო (რადიო ჯაკო, 1 052 071,98 ლარი), რომლის შემოსავალი 
წინა წელთან შედარებით 1,8 მლნ ლარით შემცირდა. მისი შემოსავლების მნიშვნელოვან წყაროს (79 
%) კონტენტის რეალიზება წარმოადგენდა. 
 
2016 წელს, მაღალი შემოსავლის მქონე რადიო ხუთეულს შორის, წინა წელთან შედარებით, 
შემოსავლები მხოლოდ 2 რადიოს გაეზრადა:  ყველაზე დიდი ზრდა  (230 251 ლარი- 20%)  რადიო 
იმედის   შემთხვევაში აღინიშნა,  უმნიშვნელო ზრდა ( 4 979,96 - 1%)  კი - აფხაზეთის ხმის 
შემთხვევაში. 2016 წლის ბოლოს წლიური შემოსავლით (554 425 ლარით)   ქართულმა რადიომ 
ხუთეულში  რადიო მწვანე ტალღა (445 364,33 ლარი) ჩაანაცვლა.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

                                                
4 http://gncc.ge/ge/legal-acts/commission/solutions/2016-95-19.page 
5 http://www.mdfgeorgia.ge/uploads/library/45/file/Geo_election_media_.pdf - წინასაარჩევნო მედია გარემო, ანგარიში 2016 

http://gncc.ge/ge/legal-acts/commission/solutions/2016-95-19.page
http://www.mdfgeorgia.ge/uploads/library/45/file/Geo_election_media_.pdf


10 
 

დიაგრამა 1.4.  2015 და 2016 წლების  შემოსავლები რადიოების მიხედვით 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 



11 
 

2. რეკლამისა და ინფორმაციის გავრცელების მიზნით მედიაში საბიუჯეტო თანხების   

განაწილების პრაქტიკა 
 
 

შემაჯამებელი პარაგრაფი: მართალია, 2016 წელს 2015 წელთან შედარებით მედია 
საშუალებებთან საბიუჯეთო ორგანიზაციების მიერ გაფორმებული ხელშეკრულებების 
ღირებულება 2 970 119 ლარით შემცირდა, თუმცა, თითქმის გაორმაგდა ონლაინ მედიასთან 
გაფორმებული ხელშეკრულებების ღირებულება. ტელევიზიებიდან ყველაზე დიდი 
ღირებულების ხელშეკრულება რუსთავი 2-თან და თითქმის იდენტური “იმედთან” გაფორმდა, 
რეგიონულებიდან ქვემო ქართლის ტელევიზიასთან. რადიოებიდან ამ მხრივ ლიდერობს 
“იმედი”, ხოლო ონლაინ მედიიდან “პალიტრა მედია” ჰოლდინგში შემავალი გამოცემები. 
ბეჭდვით მედიაშიც ყველაზე მეტი ღირებულების კონტრაქტი პალიტრა ჰოლდინგში შემავალ 
გაზეთ “კვირის პალიტრასთან” გაფორმდა, რომელსაც “რეზონანსი” მოსდევს, ხოლო 
რეგიონული მედიიდან ლიდერობს “ლიტერატურული მესხეთი”. 

 
ერთიანი მონაცემები: 2016 წელს საბიუჯეტო ორგანიზაციებმა სარეკლამო და საინფორმაციო 
მომსახურების მიზნით მედია საშუალებებთან  5 232 608 ლარის ღირებულების მომსახურების 
კონტრაქტი გააფორმეს. აღნიშნული თანხის 46 % (2 416 232) ნაციონალური და შერეული დაფარვის 
ტელევიზიებზე მოდის, 13 % (662 323) - რეგიონულ ტელევიზიებზე, 25 % (1 293 027)- ონლაინ მედიაზე, 8 
% - ბეჭდურ მედიაზე (445 332), 3 % (137 008) - რადიოზე; 5 % (278 686) - შერეულ კონტრაქტებზე 
გადანაწილდა, რომლებიც სხვადასხვა ტიპის მედია საშუალებებს მოიცავს. ვინაიდან გარკვეული 
კონტრაქტების საფუძველზე შეუძლებელია იდენტიფიცირება, კონკრეტულად რომელი ტიპის მედიას 
გადაერიცხა თანხა, ჩვენ ეს მონაცემი ცალკე კატეგორიად “შერეულ კონტრაქტებად” გამოვყავით.  
 
დიაგრამა 2.1. საბიუჯეტო კონტრაქტების გადანაწილება მედია საშუალებების ტიპოლოგიის მიხედვით, 
2016 

 

2016 წელს 2015 წელთან შედარებით საბიუჯეტო ორგანიზაციებმა მედია საშუალებებთან 2 970 119 
ლარით ნაკლები ღირებულების ხელშელრულება გააფორმეს. თუმცა, ონლაინ მედიასთან 



12 
 

გაფორმებული ხელშეკრულებების ღირებულება თითქმის გაორმაგებულია და 46%-ით არის 
გაზრდილი, რადიოებიდან კი მხოლოდ 3%-ით. ამავე დროს ტელევიზიებთან გაფორმებული 
ხელშეკრულებების ღირებულება 3,5 მილიონი ლარით არის შემცირებული. ონლაინ და ბეჭდურ 
მედიაში დაფინანსებული შინაარსის სარედაქციო მასალებისგან გამიჯვნა უმეტეს შემთხვევებში არ 
ხდება. რეგიონულ ტელევიზიებთან გაფორმებული ზოგიერთი კონტრაქტი კი სარედაქციო 
დამოუკიდებლობაში ჩარევის ფორმალიზებას წარმოადგენს. 

 
მაუწყებლები. 2016 წელს საბიუჯეტო ორგანიზაციებმა ტელევიზიებთან 3 078 555 ლარის 
ხელშეკრულებები გააფორმეს. მათი დიდი ნაწილი - 2 416 232 ლარი ნაციონალური და შერეული 
დაფარვის ტელევიზიებზე მოდის, დარჩენილი - 662 323 ლარი კი რეგიონულ მაუწყებლებზე. 
 

ნაციონალური და შერეული დაფარვის ტელევიზიები.  ტელევიზიებს შორის ყველაზე მეტი 
ღირებულების - 821 801 ლარის ხელშეკრულება რუსთავი 2-თან გაფორმდა, მას მცირედით ჩამორჩება 
იმედი (816 005 ლარი). შემდეგ ადგილებზე არიან: მაესტრო (141 972), GDS (122 969), პულსი (99 520), 
კავკასია (19 190), ტვ პირველი (11 153), ობიექტივი (10 000), ტაბულა (5 794), იბერია (5 000) და პალიტრა 
ტვ (3 790). 

 
შპს თბს ტვ-სა და იუსტიციის სამინისტროს შორის გაფორმებული ხელშეკრულება არ იძლეოდა იმის 
გარკვევის საშუალებას, თუ რა ღირებულების მომსახურების შეძენა მოხდა რომელ მედია 
საშუალებიდან (რუსთავი 2, იმედი, მაესტრო და GDS) და ეს თანხა „ერთიან ხელშეკრულებებში“ 
მოვახვედრეთ. 
 
დაიგრამა 2.2. საბიუჯეტო რეკლამის გადანაწილება ნაციონალური და შერეული დაფარვის 
 ტელევიზიებაში, 2016  

 
 
რეგიონული ტელევიზიები. რეგიონულ ტელევიზიებთან გაფორმებული სარეკლამო და 
საინფორმაციო ხელშეკრულებების 94% ადგილობრივ მუნიციპალიტეტებსა და მათ 
დაქვემდებარებულ უყწყებებზე მოდის. 
  
რეგიონულ მაუწყებლებს შორის ყველაზე დიდი თანხა 2015 წლის მსგავსად კვლავ ქვემო ქართლის 
ტელევიზიას აქვს მიღებული (179 996 ლარი), რომლის შემოსავლის 100%-ს 2015 წელს საბიუჯეტო 



13 
 

შემოსავალი შეადგენდა, რაც გარკვეულწილად სუბსიდირების სახეს ატარებდა. ქვემო ქართლის 
ტელევიზიას მოსდევს ტელეკომპანია რიონი (იმერეთი) (124 458) და მარნეულის ტელევიზია (71 980), 
რომლის საბიუჯეტო რეკლამა 2015 წელთან შედარებით მნიშვნელოვნად გაზრდიალია (2015: 31 725). 
სხვა რეგიონულ ტელევიზიებში შემდეგი ვითარება იკვეთება: “იმერვიზია” – 62 579, „გურჯაანი“ – 43 
300; „ფარვანა“ - 40 000; „ბოლნელი“ – 37 950; „არგოსა“ და „მეგა-ტვ“-ს იდენტური მაჩვენებელი აქვთ 
- 20 000 ლარი; სხვა ტელევიზიებმა („ჯიხა“; „კოლხეთი 89“; „ოდიში“; „ეგრისი“; „მეცხრე ტალღა“; 
„ბორჯომი“) ჯამში 21 430 ლარის სარეკლამო მომსახურება მიიღეს. ერთიანი ხელშეკრულებებით 
(ერთდროულად რამდენიმე კომპანია) კი 40 630 ლარის მომსახურების გაწევა იყო 
გათვალისწინებული. 
 
დიაგრამა 2.3. საბიუჯეტო რეკლამის გადანაწილება რეგიონულ  ტელევიზიებში, 2016  
 

 

 
 
 
რადიოები. რადიომაუწყებლებიდან ყველაზე მეტი ღირებულების საბიუჯეტო კონტრაქტი რადიო 
იმედმა მიიღო (48 725 ლარი), რომელსაც მოსდევს ჰოლდინგი ფორტუნა (ფორტუნა, ფორტუნა +, არ 
დაიდარდო, ავტო რადიო) – 25 000 ლარი, რადიო მაესტრო - 13 789, რადიო თავისუფლება - 7 998, 
პირველი რადიო - 7 150; რადიო უცნობი - 5 000; აფხაზეთის ხმა - 4 564; რადიო თანამგზავრი (შპს 
მომხმარებელთა საყურადღებოდ) - 3 800; რადიო პალიტრა - 2 615, კომერსანტი - 2 100, რადიო ძველი 
ქალაქი - 1 735, ათინათი - 833, ოდიში - 200; ერთიანი ხელშეკრულებით კი 13 500 ლარის 
ღირებულების მომსახურების შესყიდვა ერთდროულად რამდენიმე რადიოსთან განხორციელდა. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



14 
 

დიაგრამა 2.4. საბიუჯეტო თანხების გადანაწილება რადიოებში 
 

 
 
ონლაინ მედია. ონლაინ მედიაში საბიუჯეტო კონტრაქტების მხრივ ლიდერობს “პალიტრა მედია” 
ჰოლდინგი (IPN, PalitraTV.ge, Kvirispalitra.ge, Bpn.ge. Ambebi.ge, Gemrieli.ge) – 406 418 ლარი, 
რომელსაც მოსდევს PIA და მასთან დაკავშირებული გამოცემა (Daijesti.ge) – 88 699, Ipress.ge და 
Ibusiness.ge – 59 081; Etanews.ge და Etatv.ge - 53 313; Newposts.ge და Onlinenews.ge - 50 464; 
Expressnews და მასთან დაკავშირებული მედიასაშუალებები (Argumenti.ge; Economic.ge; 1news.ge) – 
43 347, GHN – 42 137; Newspress.ge და NSP.ge - 38 114; Info 9 – 34 083; Accent.com.ge – 30 600; For.ge – 
28 073.  
 
საბიუჯეტო ორგანიზაციების ნაწილი საინფორმაციო სააგენტოებთან შუამავალი კომპანიების 
საშუალებით თანამშრომლობს, რის გამოც შესყიდვების სამსახურის მონაცემთა ბაზაში 
სრულფასოვანი ინფორმაციის მოძიება, თუ რომელ მედია საშუალებაში განთავსდა ინფორმაცია, 
რთულდება. 2016 წელს 246 672 ლარის ღირებულების ასეთი კონტრაქტი შპს აიფიემ კვლევებთან, შპს 
კლიპ-არტთან და შპს ჯეპრასთან გაფორმდა, რაც ნაწილობრივ მონიტორინგის ღირებულებასაც 
მოიცავს. მათგან MDF-ს მხოლოდ კლიპ-არტმა არ მიაწოდა ინფორმაცია იმ სააგენტოების შესახებ, 
რომელშიც საბიუჯეტო ორგანიზაციების ინფორმაციას ანთავსებდა. 
 
სხვა მედია საშუალებებში კი, რომელთა ჯამური საბიუჯეტო კონტრაქტები 25 000 ლარზე ნაკლებია, 
ჯამში 162 304 ლარის ღირებულების ხელშეკრულება გაფორმდა. 8 321 ლარის ღირებულების 
კონტრაქტში კონკრეტული მედია საშუალების იდენტიფიცირება ვერ მოხერხდა. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



15 
 

დიაგრამა 2.5. საბიუჯეტო რეკლამის და საინფორმაციო მომსახურების გადანაწილება ონლაინ 
მედიაში, 2016 

 
ბეჭვდითი მედია. ბეჭდვით მედიაში ყველაზე მეტი თანხის (112 675) ხელშეკრულება “კვირის 
პალიტრასთან” გაფორმდა, შემდეგ ადგილზეა “რეზონანსი” (91 992) და “საქართველოს რესპუბლიკა” 
(44 530), “ახალი თაობა” (41 713), “ვრასტანი” (30 999), “გურჯისტანი” (22 999), “ეკონომისტი” (16 845), 
“ვერსია” (10 300), რამდენიმე მედია საშუალებასთან გაფორმებული ერთიანი ხელშეკრულებების 
ღირებულება კი 2 600 ლარი იყო. კატეგორიაში “სხვა” ის გაზეთებია გაერთიანებული, რომელთა 
კონტრაქტები 9 ათას ლარზე ნაკლებია („ფოკუსი“, „პრაიმ თაიმი“, საქართველოს რკნიგზის ჟურნალი, 
ჯორჯია თუდეი, მსოფლიო 2016), ერთიანად კი მათმა ჯამმა 33 885 ლარი შეადგინა. 

 
 
დიაგრამა 2.6. საბიუჯეტო რეკლამის გადანაწილება გაზეთებში, 2016 
 

 
 



16 
 

რეგიონულ ბეჭდურ მედიაში ყველაზე მეტი თანხის ხელშეკრულება „ლიტერატურული მესხეთთან“ 
გაფორმდა (10 400), რომელსაც მოსდევს „ეგრისი“ (3 375), „ახალი აგრარული საქართველო“ (3 600), 
„გაზეთი ჩხოროწყუ“ (2 500); „გურია ნიუსი“ (1 610), „ჰო და არა“ (1 410). სხვა გაზეთებს კი ჯამში 13 900 
ლარის ხელშეკრულებები გაუფორმდათ. 
 
დიაგრამა 2.7. საბიუჯეტო რეკლამის გადანაწილება რეგიონულ გაზეთებში, 2016 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



17 
 

3. საბიუჯეტო კონტრაქტები მედიებთან, რომლებიც სიძულვილის ენას, ანტიდასავლურ 

განწყობებს აღვივებენ და რუსული პროპაგანდის ტირაჟირებას ახდენენ  
 
 
 

 
შემაჯამებელი პარაგრაფი:  საბიუჯეტო ორგანიზაციები აგრძელებენ კონტრაქტების 
გაფორმებას ისეთ მედიებთან, რომლებიც სიძულვილის ენას და ანტიდასავლურ განწყობებს 
აღვივებენ. წინა პერიოდისგან განსხვავებით, 2016 წელს კონტრაქტორთა შორის ღიად 
პრორუსული გამოცემა “თბილისი 24” აღმოჩნდა, რომელიც პრორუსულ პარტია 
“ცენტრისტებთან” დაკავშირებული ორგანიზაციაა. აღნიშნულ გამოცემაში საინფორმაციო 
კამპანიას სასჯელაღსრულებისა და პრობაციის სამინისტრო ახორციელებს.   
  

    
მედიის განვითარების ფონდის 20156 და 20167 წლების 6 თვის მონიტორინგმა აჩვენა, რომ გარკვეული 
საბიუჯეტო ორგანიზაციები რეკლამის და ინფორმაციის გავრცელების მიზნით კონტრაქტებს ისეთ 
მედიებთან აფორმებენ, რომლებიც სიძულვილის ენას და ანტიდასავლურ განწყობებს აღვივებენ. 2016 
წლის მონაცემების დამატებით შესწავლამ აჩვენა, რომ ადრე გამოვლენილი მედია საშუალებების 
გარდა სასჯელაღსრულების და პრობაციის სამინისტროს საინფორმაციო მომსახურების 
ხელშეკრულება ღიად პრორუსულ მედია საშუალებასთან “თბილისი 24”-თან ჰქონდა გაფორმებული 
როგორც 2016, ასევე 2017 წელსაც. აღნიშნული გამოცემა პარტია პრორუსულ პარტია “ცენტრისტებთან” 
დაკავშირებული ორგანიზაციაა, რომელიც წინასაარჩევნოდ საქართველოში რუსული ბაზების 
დაკანონების მოთხოვნით გამოვიდა.  
 
ქვემოთ მოცემული ცხრილი ასახავს იმ მედია საშუალებებს, რომლებიც სიძულვილის ენითა და 
ანტიდასავლური სარედაქციო პოლიტიკით გამოირჩეოდნენ და 2016 წელს საბიუჯეტო 
ორგანიზაციებთან კონტრაქტები გაუფორმდათ: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

                                                
6 MDF (2015), საბიუჯეტო სახსრები სიძულვილის ენისა და ანტიდასავლური განწყობების გამავრცელებელ მედიაში. 
http://mediameter.ge/ge/research/sabiujeto-saxsrebi-sizulvilis-enisa-da-antidasavluri-gancqobebis-gamavrcelebel-mediashi 
7 MDF (2016), რეკლამის და ინფორმაციის გავრცელების მიზნით მედიაში საბიუჯეტო რესურსების განაწილების პრაქტიკა 
http://mdfgeorgia.ge/geo/view-library/31 



18 

ცხრილი 3.1. 2016 წელს გაფორმებული საბიუჯეტო კონტრაქტები მედიებთან, რომლებიც სიძულვილის 
ენას, ანტიდასავლურ განწყობებს აღვივებენ და რუსული პროპაგანდის ტირაჟირებას ახდენენ.  

საბიუჯეტო ორგანიზაცია საკონტრაქტო 
მომსახურების თანხა 

მედია საშუალება 

აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის 
უმაღლესი საბჭო; აჭარის ა.რ. ფინანსთა და 
ეკონომიკის სამინისტრო; რეგიონული 
განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის 
სამინისტროს საქართველოს საავტომობილო 
გზების დეპარტამენტი; საქართველოს 
ეროვნული ბანკი და სხვა საქვეუწყებო ან 
ადგილობრივი ხელისუფლების 
წარმომადგენლები 

41 790 გაზეთი 
“საქართველოს 
რესპუბლიკა” 

საქართველოს სასჯელაღსრულებისა და 
პრობაციის სამინისტრო; საქართველოს 
სოფლის მეურნეობის სამინისტრო; 
საქართველოს ოკუპირებული 
ტერიტორიებიდან იძულებით გადაადგილებულ 
პირთა, განსახლებისა და ლტოლვილთა 
სამინისტრო; საქართველოს ფინანსთა 
სამინისტროს მომსახურების სააგენტო; სსიპ - 
განათლების ხარისხის განვითარების 
ეროვნული ცენტრი; აფხაზეთის ავტოპნომიური 
რესპუბლიკის ფინანსთა და ეკონომიკის 
სამინისტრო; ნდობის აღდგენისა და შერიგების 
საკითხებში აფხაზეთის ავტონომიური 
რესპუბლიკის მინისტრის აპარატი და სხვა 
საქვეუწყებო ან ადგილობრივი ხელისუფლების 
წარმომადგენლები 

37 514 Newspress.ge, NSP 

ცენტრალური საარჩევნო კომისია 10 000 ობიექტივი 

სასჯელაღსრულების და პრობაციის 
სამინისტრო 

3 000 თბილისი 24 

"თბილისი 24”-ის შესახებ: საინფორმაციო სააგენტო შპს "თბილისი 24" საჯარო რეესტრში 2015 
წლის 26 მარტს დარეგისტრირდა. მისი მფლობელები გოჩა ნაჭყებია (50%) და მაია შაიშმელაშვილი 
(50%) არიან. გოჩა ნაჭყებია, რომელიც ამავდროულად "თბილისი 24"-ის დირექტორია, პარტია 
"ცენტრისტების" ერთ-ერთ ლიდერთან, ვლადიმერ ბედუკაძესთან დაკავშირებული პირია. ორივე 
მათგანი "საზოგადოებრივი მონიტორინგის ცენტრის" გამგეობის წევრია. ,,ცენტრისტების” ოფიციალურ 
ვებ-გვერდზე მითითებული ინფორმაციის თანახმად,  ვლადიმერ ბედუკაძე პარტიის თავჯდომარის 
მოადგილეა.  

http://tb24.ge/
http://centristebi.ge/


19 
 

 
თბილისი 24-მა 12 ივლისს “ცენტრისტების” შესახებ გამოაქვეყნა რუსული მედია საშუალების გაზეთ 
“ვზგლიადის” სტატია8, სათაურით “საქართველოში პირველი ღიად პრორუსული პარტია გაჩნდა”9 (В 
ГРУЗИИ ПОЯВИЛАСЬ ПЕРВАЯ ОТКРОВЕННО ПРОРОССИЙСКАЯ ПАРТИЯ).  
 
ვლადიმერ ბედუკაძე, რომელიც გახმაურებული ციხის კადრების ავტორია, 2016 წლის საპარლამენტო 
არჩევნებში პოლიტიკური გაერთიანება "ცენტრისტების” საარჩევნო სიით მონაწილეობდა. 
"ცენტრისტების” საზოგადოებრივ მაუწყებელის ეთერში განთავსებულმა წინასაარჩევნო რგოლმა, 
რომელიც შეიცავდა დაპირებებს 400 ლარიანი რუსული პენსიისა და რუსული ბაზების დაკანონების 
შესახებ, საზოგადოებაში მკვეთრად ნეგატიური გამოხმაურება გამოიწვია. ამის გამო 14 აგვისტოს, 
საზოგადოებრივმა მაუწყებელმა პარტიის წინასაარჩევნო რგოლი ეთერიდან მოხსნა. აღნიშნული 
კლიპი “თბილისი 24”-ის ვებ-გვერდზეა ხელმისწავდომი10. 
 
16 აგვისტოს "ცენტრისტებს” ცესკომ საარჩევნო რეგისტრაცია გაუუქმა, რადგან პოლიტიკური 
გაერთიანების ხელმძღვანელი პირის უფლებამოსილება და მისი თავმჯდომარეობა საჯარო რეესტრის 
ეროვნული სააგენტოს მონაცემებით არ არის იურიდიული ძალის მქონე. ცესკოს მიერ რეგისტრაციის 
გაუქმების შემდეგ, 2016 წლის საპარლამენტო არჩევნებში  ვლადიმერ ბედუკაძე “საქართველოს 
კომუნისტური პარტია- სტალინელების (ივანე წიკლაური)” პარტიული სიით მონაწილეობდა, ამავე 
სიაში იყო ცენტრისტების მეორე წევრი, უშიშროების ყოფილი მინისტრი თენგიზ ხაჩიშვილიც.  

2016 წლის 12 დეკემბერს საინფორმაციო სააგენტომ საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულ 
კომისიას მაუწყებლობის სფეროში ავტორიზაციის მოთხოვნით მიმართა. კომისიის 22 დეკემბრის 
გადაწყვეტილებით, შპს „თბილისი 24“ მაუწყებლობაზე ავტორიზებულ პირად გატარდა. 
საავტორიზაციო პირობების თანახმად, „თბილისი 24“-მა დღე-ღამის განმავლობაში მინიმუმ 6 საათი 
ქართულ ენაზე უნდა იმაუწყებლოს. იგი ინტერნეტ ტექნოლოგიის და მაუწყებლობის ტრანზიტზე 
ავტორიზებული პირების ქსელის საშუალებით გავრცელდება. 

"თბილისი 24”-ის სარედაქციო პოლიტიკა: გამოცემა ღიად პრორუსულ სარედაქციო პოლიტიკას 
ატარებს და რუსულ პროპაგანდისტულ მედია საშუალებებზე დაყრდნობით დასავლეთთან 
დაკავშირებით დეზინფორმაციებს ავრცელებს. ცხრილი 3.2 ასახავს “მითების დეტექტორის” პროექტის 
ფარგლებში გამოვლენილ რამდენიმე დეზინფორმაციას, რომელიც “თბილისი 24”-მა 2016-2017 
წლებში გაავრცელა. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                
8 15 ივნისი, 2016 https://vz.ru/news/2016/6/15/816190.html 
9 12 ივლისი, 2016. http://bit.ly/2oyl0P2  
10 16 აგვისტო, 2016.  http://bit.ly/2nvlTZf 

http://cesko.ge/geo/list/show/108334-tseskos-tavmdjdomarem-p/g-tsentristebs-saarchevno-registratsia-gaauqma
http://gncc.ge/ge/legal-acts/commission/solutions/2016-835-1.page
http://bit.ly/2oyl0P2
http://bit.ly/2nvlTZf


20 
 

ცხრილი 3.2. დეზინფორმაციული მასალები “თბილისი 24”-ში რუსულ წყაროებზე დაყრდნობით  
იდენტური 
რუსულენოვანი წყარო 

მასალაში 
მითითებული 
რუსული 
პირველწყარო 

 
დეზინფორმაცია 

 
თარიღი 

 
 
 

lenta.ru11 გერმანიის კანცლერ ანგელა მერკელთან 
შეხვედრის დროს, დონალდ ტრამპმა მას 
NATO-ს მომსახურების 300 მილიარდიანი 
ქვითარი გადასცა12. 

26 მარტი, 2017 

Парламентская газета;  
Life.ru; REN-TV; 
lenta.ru; 
ntv.ru; 
რუსულენოვანი RT. 

 ავსტრიის საგარეო საქმეთა მინისტრი 
საქართველოში, ეგვიპტესა და დასავლეთ 
ბალკანეთში ევროკავშირის ლტოლვილთა 
ცენტრის განთავსების ინიციატივით 
გამოდიოდა13 

5 მარტი, 2017 

 
 

ntv.ru14  მანიპულაციური სათაური:  „რუსეთი არ 
დაუშვებს საქართველოში სირიელი 
ლტოლვილების განთავსებას"15. 

5 მარტი, 2017  

  
რუსულენოვანი 
ფეისბუქ ჯგუფი 
Смейся до слёз 

ფოტოფეიკი, დეზინფორმაცია თითქოს 
უკრაინის ერთ-ერთი საბავშვო ბაღის 
აღსაზრდელებს ზარბაზნების გაკეთება 
დაავალეს. მათ კი ფალოსის ფორმები 
გამოძერწეს, რამაც სოციალურ მედიაში 
აღშფოთება და პედაგოგთა დასჯის 
მოთხოვნა გამოიწვია16.  

 
26 თებერვალი, 
2017 

 
Novorossia Vision; 
Rusnewstoday24  

 
Риа Новости17 დეზინფორმაცია"ქართული ლეგიონის" 

მებრძოლებმა უკრაინა დატოვეს18 

 
27 იანვარი, 2017 

  მანიპულაცია თითქოს ევროკავშირი 
საქართველოს  ღორების პასპორტიზაციას 
ავალდებულებს19  

21 დეკემბერი, 
2016 

rnbee.ru; 
Одноклассники  

რუსულენოვანი 
USA Radio20 დეზინფორმაცია აშშ-მ ბელარუსიასთან 

უვიზო მიმოსვლა დააწესა21 

31 ოქტომბერი, 
2016 

 „Аргументы и Факты" 
 
 

 
საბჭოთა პროპაგანდის მითი ჯეიმს 
ფორესტალის რუსოფობიის შესახებ22 

29 იანვარი, 2016 

ტელეკომპანია "Звезда" 
SLOVO.net.ua 

 “ცეერუს” აგენტი სანდრა რულოვსი 
ადამიანის ორგანოებით ვაჭრობს23  

16  სექტემბერი, 
2016 

 
 

                                                
11 26 მარტი, 2017 http://bit.ly/2oxpeGJ  
12 მითების დეტექტორი, 28 მარტი, 2017.  http://eurocommunicator.ge/geo/view_myth/729  
13 მითების დეტექტორი, 6 მარტი, 2017. http://eurocommunicator.ge/geo/view_myth/697  
14 5 მარტი, 2017 http://www.ntv.ru/novosti/1779439/   
15 მითების დეტექტორი, 6 მარტი, 2017. http://eurocommunicator.ge/geo/view_myth/697  
16 მითების დეტექტორი, 28 თებერვალი, 2017. http://eurocommunicator.ge/geo/view_myth/693  
17 26 იანვარი, 2017 https://ria.ru/world/20170126/1486535993.html  
18 მითების დეტექტორი, 2 თებერვალი, 2017. http://eurocommunicator.ge/geo/view_myth/657  
19 მითების დეტექტორი, 23 დეკემბერი, 2016. http://eurocommunicator.ge/geo/view_myth/613  
20 http://usa-radio.com/united-states-announces-no-visa-policy-for-belarus/3/   
21 მითების დეტექტორი, 28 ნოემბერი, 2016. http://eurocommunicator.ge/geo/view_myth/541 
22 მითების დეტექტორი, 20 ივლისი, 2016. http://eurocommunicator.ge/geo/view_myth/421 
23 http://bit.ly/2nzCBIC  

https://www.pnp.ru/in-world/2017/03/05/glava-mid-avstrii-predlozhil-otpravlyat-bezhencev-iz-es-v-gruziyu.html
https://life.ru/t/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8/981375/mid_avstrii_priedlozhil_sozdavat_v_ghruzii_tsientry_ies_dlia_priioma_biezhientsiev
http://ren.tv/novosti/2017-03-05/evropa-nameknula-gruzii-na-neobhodimost-prinyat-bezhencev
https://lenta.ru/news/2017/03/05/xentres_bezhentsy_e_/
http://www.ntv.ru/novosti/1779320/
https://russian.rt.com/world/news/364953-glava-mid-avstriya-bezhency
https://www.facebook.com/smeysyaa/photos/a.1267362003323497.1073741828.1267335649992799/1313569545369409/?type=3
http://tb24.ge/sporti/item/3594-%E1%83%90%E1%83%A0%E1%83%98.html
http://rnbee.ru/2016/11/02/soedinennye-shtaty-obyavili-bezvizovuyu-politiku-dlya-belarusi/
https://m.ok.ru/pravdavpi/topic/65841127598915
https://m.ok.ru/pravdavpi/topic/65841127598915
http://www.aif.ru/society/history/russkie_idut_kak_rusofobiya_dovela_do_samoubiystva_ministra_oborony_ssha
http://tvzvezda.ru/
http://bit.ly/2oxpeGJ
http://eurocommunicator.ge/geo/view_myth/729
http://eurocommunicator.ge/geo/view_myth/697
http://www.ntv.ru/novosti/1779439/
http://eurocommunicator.ge/geo/view_myth/697
http://eurocommunicator.ge/geo/view_myth/693
https://ria.ru/world/20170126/1486535993.html
http://eurocommunicator.ge/geo/view_myth/657
http://eurocommunicator.ge/geo/view_myth/613
http://usa-radio.com/united-states-announces-no-visa-policy-for-belarus/3/
http://bit.ly/2nzCBIC


21 
 

სასჯელაღსრულებისა და პრობაციის სამინისტროს მასალების გაშუქება “თბილისი 24”-
ში. ღიად პრორუსულ მედია საშუალებასთან, რომელიც დეზინფორმაციისა და რუსული პროპაგანდის 
ტირაჟირებას ახდენს, სასჯელაღსრულებისა და პრობაციის სამინისტრომ 2016 წელს 3 000 ლარის 
ღირებულების კონტრაქტი, ხოლო 2017 წელს 3387 ლარის ღირებულების კონტრაქტი გაუფორმა. 2016 
წლის კონტრაქტს ხელი სამინისტროს მხრიდან მინისტრის მოადგილე   ბესიკ დევდარიანმა, ხოლო 
2017 წელს მინისტრის მოადგილე თეიმურაზ მღებრიშვილმა მოაწერეს. 
 

 
 

ფოტო 1.  თბილისი 24-თან 2016 წლის კონტრაქტს სასჯელაღსრულებისა და პრობაციის მინისტრის მოადგილე 
ბესიკ დევდარიანი აწერს ხელს. 

 
 
ფოტო 2. თბილისი 24-თან 2017 წლის კონტრაქტს სასჯელაღსრულებისა და პრობაციის მინისტრის მოადგილე 
თეიმურაზ მღებრიშვილი აწერს ხელს. 
 



22 
 

ხელშეკრულების საგნად მითითებულია ახალი ამბების სააგნტოს მომსახურების შეძენა. მიღება-
ჩაბარების აქტების საფუძველზე მოძიებული მასალების მიხედვით სამინისტრო “თბილისი 24”-ის ვებ-
საიტზე უწყებების ცალკეული აქტივობებისა და მინისტრის კომენტარების განთავსებას ახდენს. 
 

 
 

ფოტო 3. “თბილისი 24-ის”ვებ-გვერდზე 2016 წლის 17 თებერვალს განთავსებულია სასჯელაღსრულების და 
პრობაციის მინისტრის კახა კახიშვილის კომენტარი, ასევე  ჩეჩნეთის რესპუბლიკის პრეზიდენტის რამზან 
კადიროვისა და იუმორისტების,  მიხეილ გალუსტიანის და დიმიტრი გრაჩოვის სატირული ვიდეო ნატოს 
შესახებ. 
 
 
 
 



23 
 

Newspress-ი და მასთან დაკავშირებული NSP. როგორც ცხრილი 3.1-დან ჩანს, სხვადასხვა 
საბიუჯეტო ორგანიზაციებს 2016 წელს ხელშეკრულებები შპს “ინფონიუსთან” ჰქონდათ 
გაფორმებული, რაც ონლაინ გამოცემებში  Newspress-ი და NSP-ი ჯამურად 37 514 ლარის 
ღირებულების საინფორმაციო მომსახურების გაწევას ითვალისწინებდა. შპს “ინფონიუსის” სახელით 
ხელშეკრულებებს ალექსანდრე ჩუბინიძე აწერს ხელს, რომელიც დამოუკიდებლობა.com-ის 2015 
წლის მონაცემების თანახმად, რუსეთის ხელისუფლების მიერ დაფუძნებული პროპაგანდისტული 
პლატფორმის “სპუტნიკ-საქართველოს” თანამშრომელი იყო24. დეტალური ინფორმაცია, თუ როგორ 
ახდენდა Newspress-ი “სპუტნიკის” მასალების, ასევე რუსული პროპაგანდისტული გამოცემების 
ანტიდასავლური გზავნილების გავრცლებას  თავის ვებ-გვერდზე, მათ შორის ლუგარის 
ლაბორატორიის, ნატოს და სხვა თემების შესახებ, მედიის განვითარების ფონდის წინა კვლევაშია 
ასახული25.  ამავე ანგარიშში საუბარია ალექსანდრე ჩუბინიძის კავშირებზე პრორუსულ პარტია 
დემოკრატიულ მოძრაობა - ერთიან საქართველოსთან.   
 
საქართველოს რესპუბლიკა. რაოდენობრიი თვალსაზრისით ყველაზე დიდი ღირებულების 
ხელშკრულებები საბიუჯეტო ორგანიზაციებს გაზეთ “საქართველოს რესპუბლიკასთან” აქვთ 
გაფორმებული (41 790). 2015 წელს გამოქვეყნებულ MDF-ის კვლევაში26 გაზეთის ჰომოფობიური, 
ქსენოოფბიური და ანტიდასავლური სარედაქციო პოლიტიკის საილუსტრაციოდ რამდენიმე სტატიის 
სათაურია მოყვანილი: “ნატო-ევროპისკენ მიმავალი გზა ქართველების უკანალზე გადის?”, “სანამ 
გავსოდომ-გომორდებით”, “გაპედარსტებული ფრანცია, ვლადიმერ “მუჟიკი” და იურისტი 
ნახალოვკაში”, “გაჩინეთდება თუ გაჩინებულდება საქართველო?” და სხვა. 
 
 
 
 
 
 
   
 
     
    
   
 
 

                                                
24 დამოუკიდებლობა.com, 24 ივლისი, 2015. “ვინ მუშაობს სპუტნიკისთვის?” http://damoukidebloba.com/c/news/vin_mushaobs  
25 MDF (2016), რეკლამის და ინფორმაციის გავრცელების მიზნით მედიაში საბიუჯეტო რესურსების განაწილების პრაქტიკა, 
გვ.17 http://mdfgeorgia.ge/uploads/library/31/file/MDF_TI.pdf 
26 MDF (2015), საბიუჯეტო სახსრები სიძულვილის ენისა და ანტიდასავლური განწყობების გამავრცელებელ მედიაში. 
http://mediameter.ge/ge/research/sabiujeto-saxsrebi-sizulvilis-enisa-da-antidasavluri-gancqobebis- gamavrcelebel-mediashi  

        
           
    
   
 




